Sytuacja na rynku pracy w obszarze ''Zarządzanie i Marketing''. Dydaktyka marketingu w wyższej uczelni technicznej.
Abstract
Od kilku lat obserwuje się wzrost bezrobocia wśród absolwentów wyższych uczelni. Recesja nie ominęła również absolwentów kierunku Zarządzanie i Marketing. Już nie wystarczą zdolności interpersonalne, znajomość języków obcych czy posługiwanie się komputerem. Nie wystarczy bierne szukanie pracy, polegające na zarejestrowaniu się w urzędzie pracy i czekanie na propozycje. Urzędy pracy zapewniają, że osobom z wyższym wykształceniem najłatwiej jest znaleźć pracę, jednak nie każdy wie, jak w urzędach wygląda sporządzanie statystyk. Wielu absolwentów nie rejestruje się w urzędach pracy, szukają pracy na własną rękę, rejestrują się w różnych prywatnych agencjach pośrednictwa pracy, których bazy nie są udostępniane urzędom. Każda sezonowa praca podjęta przez absolwenta, choćby w charakterze kelnera, jest odnotowywana przez urzędy jako zmniejszenie bezrobocia. Z pełną odpowiedzialnością można powiedzieć, że absolwent bez tak zwanych znajomości, dodatkowego przygotowania czy wyjątkowego szczęścia, praktycznie ma niewielkie możliwości szybkiego znalezienia pracy .Szansą dla absolwentów jest aktywne poszukiwanie pracy. Dla niektórych punktem wyjścia mogą być praktyki letnie organizowane z roku na rok przez coraz większą liczbę firm, zwłaszcza tych największych. Dzięki nim najzdolniejsi absolwenci mogą zdobyć praktyczne umiejętności, przez co wzrastają ich szanse na rynku pracy. Niejednokrotnie zdobywają pracę właśnie w tych firmach, w których odbywali praktyki.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Zeszyty Naukowe Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej
pages 21 - 30,
ISSN: 1731-2639 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2003
- Bibliographic description:
- Brzozowska-Woś M.: Sytuacja na rynku pracy w obszarze ''Zarządzanie i Marketing''. Dydaktyka marketingu w wyższej uczelni technicznej.// Zeszyty Naukowe Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. -., nr. 2 (2003), s.21-30
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 112 times