Abstract
Przeprowadzono analizę stateczności statku ro-ro w stanie awaryjnym z wodą na pokładzie. Pokazano, że moment przechylający związany jest z wypiętrzeniem wody na pokładzie ponad poziom wody zaburtowej, pochodzącym od fali. Omówiono trzy metody wyznaczania kąta przechyłu, wywołanego wodą na pokładzie. Zidentyfikowano krytyczne wypiętrzenie wody, przy którym następuje utrata stateczności statku.
Citations
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
5
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuł w czasopiśmie indeksowanym TR Master Journal List
- Published in:
-
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers Part M-Journal of Engineering for the Maritime Environment
no. 223,
pages 211 - 226,
ISSN: 1475-0902 - Language:
- English
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Pawłowski M., Tuzcu C.: The stability of a damaged roll-on roll-off vessel with water on deck// Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers Part M-Journal of Engineering for the Maritime Environment. -Vol. 223., nr. iss. 2 (2009), s.211-226
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.1243/14750902jeme116
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 108 times