Trolejbus z autonomicznym źródłem zasilania - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Trolejbus z autonomicznym źródłem zasilania

Abstract

Standardowym wyposażeniem współcześnie produkowanych trolejbusów staje się pomocnicze źródło zasilania umożliwiające jazdę trolejbusu w przypadku awarii sieci trakcyjnej lub obsługę linii trolejbusowych, na fragmencie których nie jest zainstalowana sieć jezdna. W artykule przedstawiono przegląd takich rozwiązań, czyli baterii trakcyjnych, zasobników superkondensatorowych oraz spalinowych agregatów prądotwórczych. Przedstawiono analizę zastosowania trolejbusów wyposażonych w pokładowe źródło zasilania do obsługi bimodalnej linii osiedle Demptowo - centrum Gdyni. Trolejbusy takie, wyposażone w elektrochemiczne baterie trakcyjne, znajdują się obecnie w eksploatacji w Gdyni. W 2012 roku ich liczba w parku taborowym wyniesie 27 sztuk.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 39 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC-ND open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej pages 43 - 47,
ISSN: 1425-5766
Language:
Polish
Publication year:
2010
Bibliographic description:
Bartłomiejczyk M.: Trolejbus z autonomicznym źródłem zasilania// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. -., nr. nr 27 (2010), s.43-47
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 103 times

Recommended for you

Meta Tags