Abstract
W artykule autor wprowadził rozróżnienie pomiędzy zaufaniem, jako relacją interpersonalną (RI), o zaufaniem jako relacją nieinterpersonalną (RN). Dylemat Więźnia w matematycznej teorii gier, I współpracę w społeczeństwie, B.Wiliams pokazuje logiczną strukturę wyjaśniania, jako wymagającą uzupełnienia przez nieegoistyczne mikromotywacje. Występują dwa trendy w handlu internetowym: technologia człowiek. Trend technologiczny powoduje wzrost znaczenia handlu internetowego w przeciwieństwie do trendu związanego z człowiekiem ponieważ kupujący i sprzedający są anonimowi i enigmatyczni. Nie ma możliwości zbudowania zaufania jako relacji interpersonalnej w internetowym handlu detalicznym, dlatego pośrednik (np. prowadzący serwis aukcyjny) próbuje budować nieinterpersonalną relację zaufania do serwisu internetowego,co bazuje na ograniczonym zaufaniu stron transakcji do siebie nawzajem.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- Economics and values strony 131 - 138
- Language:
- English
- Publication year:
- 2002
- Bibliographic description:
- Waszczyk M.: Trust and online retailing.// Economics and values/ ed. J. Kubka Gdańsk: Tech. Univ. Gdań, 2002, s.131-138
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 106 times