Abstract
W niniejszym opracowaniu przedstawiono zmiany we wzajemnych relacjach pomiędzy uczelnią a otoczeniem na tle ewolucji szkolnictwa wyższego w Polsce od 1990 roku. Zaprezentowano również wnioski z raportu OECD o szkolnictwie wyższym, które zilustrowano, porównując status quo polskich uczelni z modelem uniwersytetu przedsiębiorczego. Starano się wykazać, że uczelnia społecznie odpowiedzialna jest organizacją służącą otoczeniu i jako taką przedstawiono Akademię Górniczo-Hutniczą. W konkluzji stwierdzono, że w obecnych, burzliwych czasach warunkiem koniecznym społecznej odpowiedzialności jest urzeczywistnianie trzeciej misji uczelni, tj. rozwijanie współpracy uczelni z otoczeniem, w tym poszerzanie pola przedsiębiorczości pracowników oraz tworzenie warunków sprzyjających komercjalizacji technologii, która powinna przenikać misję pierwszą (kształcenie) i drugą (działalność badawczą). Aby tak się stało, uczelnie powinny doskonalić swoją działalność, traktując społeczną odpowiedzialność priorytetowo.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
e-mentor
pages 4 - 12,
ISSN: 1731-6758 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Leja K.: Uniwersytet społecznie odpowiedzialny - przykład AGH// e-mentor. -., nr. Nr 4 = 31 (2009), s.4-12
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 116 times
Recommended for you
Planowane krajowe laboratorium badawcze sieci i usług 5G wraz z otoczeniem
- B. Wojciech,
- A. Bęben,
- M. Sosnowski
- + 12 authors