Abstract
11 maja Sejm uchwalił budzącą wiele emocji Ustawę o tworzeniu i działaniu wielkopowierzchniowych obiektów handlowych (o WOH). Zgodnie z uchwaloną definicją wielkopowierzchniowym obiektem handlowym jest obiekt o powierzchni sprzedaży powyżej 400 m2, prowadzący jakąkolwiek działalność handlową. Mimo iż Ustawie o WOH przyświecają szczytne cele racjonalizacji wykorzystania zasobów miejskich, jej skutki mogą w istocie negatywnie wpłynąć na ich realizację. W przypadku większych miast spowolniony zostanie proces inwestycyjny w zakresie obiektów, które niekoniecznie muszą powodować negatywne skutki, a wręcz są pożądane. Natomiast w przypadku małych - duże sieci już w tej chwili przygotowują się do otwierania sklepów o powierzchni poniżej 400 m2, dla których takie lokalizacje są idealne, nietknięte przez konkurencję.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2007
- Bibliographic description:
- Ledwoń S.: Ustawa o WOH a planowanie przestrzenne// Urbanista.. -., nr. nr 8 = 56 (2007), s.36-37
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 923 times