Wpływ temperatury powietrza na energochłonność elektrycznego transportu miejskiego na przykładzie gdyńskiej komunikacji trolejbusowej
Abstract
Mała sprawność silników cieplnych umożliwia ogrzewanie wnętrza autobusów i innych pojazdów napędzanych paliwami płynnymi i gazowymi energią chłodzenia układu. W odróżnieniu od silników spalinowych, elektryczne układy napędowe charakteryzują się wysoką sprawnością energetyczną, która w obecnym rozwoju techniki osiąga poziom 90–95%. Oznacza to, że ogrzewanie wnętrza pojazdu możliwe jest jedynie za pomocą energii elektrycznej pobieranej z sieci trakcyjnej. W artykule przedstawiono analizę wpływu temperatury na energochłonnośc trolejbusów.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Technika Transportu Szynowego
pages 40 - 42,
ISSN: 1232-3829 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Bartłomiejczyk M., Połom M.: Wpływ temperatury powietrza na energochłonność elektrycznego transportu miejskiego na przykładzie gdyńskiej komunikacji trolejbusowej// TTS Technika Transportu Szynowego. -., nr. 11 (2013), s.40-42
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 106 times
Recommended for you
Mapa rozwoju dyscypliny Elektrotechnika : Trakcja elektryczna i napęd elektryczny pojazdów
- A. Szeląg,
- K. Karwowski,
- G. Skarpetowski
2015