Wpływ temperatury powietrza na energochłonność elektrycznego transportu miejskiego na przykładzie gdyńskiej komunikacji trolejbusowej
Abstrakt
Mała sprawność silników cieplnych umożliwia ogrzewanie wnętrza autobusów i innych pojazdów napędzanych paliwami płynnymi i gazowymi energią chłodzenia układu. W odróżnieniu od silników spalinowych, elektryczne układy napędowe charakteryzują się wysoką sprawnością energetyczną, która w obecnym rozwoju techniki osiąga poziom 90–95%. Oznacza to, że ogrzewanie wnętrza pojazdu możliwe jest jedynie za pomocą energii elektrycznej pobieranej z sieci trakcyjnej. W artykule przedstawiono analizę wpływu temperatury na energochłonnośc trolejbusów.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Technika Transportu Szynowego
strony 40 - 42,
ISSN: 1232-3829 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Bartłomiejczyk M., Połom M.: Wpływ temperatury powietrza na energochłonność elektrycznego transportu miejskiego na przykładzie gdyńskiej komunikacji trolejbusowej// TTS Technika Transportu Szynowego. -., nr. 11 (2013), s.40-42
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 103 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Mapa rozwoju dyscypliny Elektrotechnika : Trakcja elektryczna i napęd elektryczny pojazdów
- A. Szeląg,
- K. Karwowski,
- G. Skarpetowski
2015