Abstract
Głównym celem artykułu jest prezentacja wybranych współczesnych metod projektowania obiektów architektury w silnie skomercjalizowanym krajobrazie dzisiejszego ośrodka urbanistycznego. Główną przesłanką dla wyboru tematyki artykułu jest obserwacja, iż budynki w dzisiejszym środowisku miejskim zaczynają pełnić rolę jego aktywnych komponentów, a proces projektowania architektonicznego zaczyna być silnie inspirowany elementami i zjawiskami występującymi w dzisiejszym ośrodku urbanistycznym. Zadaniem artykułu jest także analiza wpływu czynników komercyjnych na współczesne podejścia do kształtowania powiązań bydunków z krajobrazem miasta. Krajobraz ten przedstawiony zostaje na tle współczesnych przemian ekonomicznych, społecznych i kulturowych. Współczesne miasto bowiem to środowisko dynamiczne, wielopłaszczyznowe, wymagające kompleksowego podejścia do przekształcania i projektowania jego struktur. Wspomniany heterogeniczny charakter miasta powoduje, że niezbędna staje się redefinicja metod i podejść do projektowania urbanistycznego i architektonicznego. Pojawia się konieczność nowego rodzaju szerokozakresowej analizy zjawisk miejskich, w której istotne staje się zbadanie wzajemnych relacji i sfer przenikania się poszczególnych programów kulturalnych, publicznych, komercyjnych i prywatnych.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- Komercjalizacja przestrzeni - charakterystyka zjawiska strony 0 - 266
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2008
- Bibliographic description:
- Zboińska M.: Współczesny obiekt architektury w krajobrazie miasta doby komercjalizacji// Komercjalizacja przestrzeni - charakterystyka zjawiska/ ed. eds. Piotr Lorens, Elżbieta Ratajczyk-Piątkowska. Warszawa: Urbanista, 2008, s.0-266
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 87 times