Abstrakt
Głównym celem artykułu jest prezentacja wybranych współczesnych metod projektowania obiektów architektury w silnie skomercjalizowanym krajobrazie dzisiejszego ośrodka urbanistycznego. Główną przesłanką dla wyboru tematyki artykułu jest obserwacja, iż budynki w dzisiejszym środowisku miejskim zaczynają pełnić rolę jego aktywnych komponentów, a proces projektowania architektonicznego zaczyna być silnie inspirowany elementami i zjawiskami występującymi w dzisiejszym ośrodku urbanistycznym. Zadaniem artykułu jest także analiza wpływu czynników komercyjnych na współczesne podejścia do kształtowania powiązań bydunków z krajobrazem miasta. Krajobraz ten przedstawiony zostaje na tle współczesnych przemian ekonomicznych, społecznych i kulturowych. Współczesne miasto bowiem to środowisko dynamiczne, wielopłaszczyznowe, wymagające kompleksowego podejścia do przekształcania i projektowania jego struktur. Wspomniany heterogeniczny charakter miasta powoduje, że niezbędna staje się redefinicja metod i podejść do projektowania urbanistycznego i architektonicznego. Pojawia się konieczność nowego rodzaju szerokozakresowej analizy zjawisk miejskich, w której istotne staje się zbadanie wzajemnych relacji i sfer przenikania się poszczególnych programów kulturalnych, publicznych, komercyjnych i prywatnych.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Komercjalizacja przestrzeni - charakterystyka zjawiska strony 0 - 266
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2008
- Opis bibliograficzny:
- Zboińska M.: Współczesny obiekt architektury w krajobrazie miasta doby komercjalizacji// Komercjalizacja przestrzeni - charakterystyka zjawiska/ ed. eds. Piotr Lorens, Elżbieta Ratajczyk-Piątkowska. Warszawa: Urbanista, 2008, s.0-266
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 90 razy