Współczesny Word of Mouth – dylematy pojęciowe - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Współczesny Word of Mouth – dylematy pojęciowe

Abstract

Przekaz ustny (Word of Mouth) jest obecnie jednym z najważniejszych czynników, które mają wpływ na klientów podczas podejmowania decyzji o zakupie, a także na zarządzanie ich zachowaniami w procesie dokonywania zakupów. Szczególne znaczenie ma on w przypadku dóbr niematerialnych, o wysokim ryzyku zakupu, jakim są usługi. Rosnąca liczba jego nowych form i coraz bardziej skomplikowana natura, związana głównie z umieszczaniem opinii w Internecie spowodowała wiele niejasności i trudności zarówno w przeprowadzaniu badań tego zjawiska, jak i wprowadzaniu skutecznych działań marketingowych przez praktyków. W związku z tym, celem tego artykułu jest uporządkowanie najważniejszych pojęć i koncepcji związanych z przekazem ustnym, w oparciu o analizę aktualnych wyników światowych badań. Zidentyfikowano i zdefiniowano najważniejsze koncepcje związane z przekazem ustnym, w tym WOM tradycyjne, eWOM i sWOM, uporządkowano i zdefiniowano te pojęcia oraz ustalono podstawowe różnice występujące między nimi. Na koniec wskazano niezbędne kierunki dalszych badań w tym obszarze. Główną wartością, którą wnosi artykuł jest wskazanie, że zjawisko WOM nie jest jednorodne, a jego różne formy (zwłaszcza w świecie wirtualnym) wymagają zarówno innego podejścia badawczego, jak i odpowiedniego zarządzania nimi w praktyce.

Citations

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cite as

Full text

download paper
downloaded 414 times
Publication version
Accepted or Published Version
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.4467/23540214ZM.21.012.13407
License
Creative Commons: CC-BY-NC-ND open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach
Published in:
Zarządzanie Mediami pages 191 - 206,
ISSN: 2353-5938
Language:
Polish
Publication year:
2021
Bibliographic description:
Drapińska A.: Współczesny Word of Mouth – dylematy pojęciowe// Zarządzanie mediami -,iss. 2 (2021), s.191-206
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.4467/23540214zm.21.012.13407
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 151 times

Recommended for you

Meta Tags