Abstract
Edukacja przedsiębiorcza odgrywa coraz większą rolę w promowaniu i kształtowaniu zachowań oraz kompetencji przedsiębiorczych młodego pokolenia. W tym kontekście szczególnie podkreśla się znaczenie wykorzystywania nowych, interaktywnych metod i form kształcenia, niezwykle istotnych dla jednego z aspektów edukacji przedsiębiorczej, jakim jest kształcenie kreatywności i proaktywności. Zastosowanie metafor spełnia wymagania stawiane takim metodom, a jednocześnie jest narzędziem umożliwiającym badanie postaw wobec przedsiębiorczości. Dlatego możliwości wykorzystywania ich w edukacji przedsiębiorczej są warte rozpowszechniania.
Citations
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (Authors, e-mentor)
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
e-mentor
pages 42 - 47,
ISSN: 1731-6758 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Krawczyk-Bryłka B., Stankiewicz K.: Wykorzystanie metafor w identyfikacji i kształtowaniu postaw przedsiębiorczych// e-mentor. -., nr. 1(68) (2017), s.42-47
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15219/em68.1279
- Bibliography: test
-
- I. Kurcz, Język i komunikacja, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia Ogólna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002, t. 2, s. 231-274.
- E. Zdankiewicz-Ścigała, T. Maruszewski, Wyobrażenia jako pierwsza forma doświadczenia generowanego przez jednostkę, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia Ogólna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002, t. 2, s.183-203.
- G. Lakoff, M. Johnson, Metafory w naszym życiu, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa 2011.
- S.D. Dodd, Metaphors and meaning: A grounded cultural model of US entrepreneurship, " Journal of Business Venturing" 2002, Vol. 17, No. 5, s. 519-535, http://dx.doi.org/10.1016/S0883-9026(01)00072-6. open in new tab
- M. Wiśniewska-Kin, Miłość jest jak wiatrak, czyli o poznawczej naturze metafor dziecięcych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009.
- E. Nęcka, TRoP…: Twórcze rozwiązywanie problemów, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 1994.
- E. Nęcka, J. Orzechowski, A. Słabosz, B. Szymura, Trening Twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2012.
- Więcej na temat interpretatywizmu i zastosowania metafor w badaniach można znaleźć m.in. w publikacji: Ł. Sułkowski, Paradygmaty i teorie w naukach o zarządzaniu, [w:] W. Czakon (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Wolters Kluwer, Warszawa 2015, s. 189-210; open in new tab
- M. Kostera, Archetypy, opowieści archetypiczne i metafory, [w:] open in new tab
- B. Glinka, M. Kostera (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu, Wolters Kluwer, Warszawa 2016, s. 155-170.
- Ł. Sułkowski, Metafory, archetypy i paradoksy organizacji, "Organizacja i Kierowanie" 2011, nr 2, s. 55-70. open in new tab
- B. Glinka, S. Gudkova, Przedsiębiorczość, Wolters Kluwer, Warszawa 2011.
- S.D. Dodd, dz.cyt. open in new tab
- S.D. Dodd, S. Jack, A. Anderson, From admiration to abhorrence: the contentious appeal of entrepreneurship across Europe, "Entrepreneurship & Regional Development" 2013, Vol. 25, No. 1-2, s. 69-89, http://dx.doi.org/10.1080/08985626. 2012.746878. open in new tab
- A. Koning, S.D. Dodd, Metaphors of Entrepreneurship across Cultures, " Journal of Asia Entrepreneurship and Sustaina- bility" 2008, Vol. 4, No. 2, s. 63-73.
- L. Nicholson, A.R. Anderson, News and Nuances of the Entrepreneurial Myth and Metaphor: Linguistic Games in Entre- preneurial Sense-Making and Sense-Giving, "Entrepreneurship Theory and Practice" 2005, Vol. 29, No. 2, s. 153-172, http://dx.doi.org/10.1111/j.1540-6520.2005.00074.x. open in new tab
- M. Kubów, Wykorzystanie metafor w nauczaniu przedsiębiorczości, "Problemy Zarządzania" 2012, vol. 10, nr 1, t. 2, s. 99-115. open in new tab
- J.M. Moczydłowska, Nauki o przedsiębiorczości. O potrzebie interdyscyplinarnej płaszczyzny badawczej, [w:] J.E. Wasilczuk (red.), Przedsiębiorczość w ośmiu odsłonach, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2013, s. 8-18.
- B. Glinka, S. Gudkova, dz.cyt. open in new tab
- S.D. Dodd, dz.cyt. open in new tab
- B. Glinka, S. Gudkova, dz.cyt. open in new tab
- M. Kubów, dz.cyt. open in new tab
- S.D. Dodd, S. Jack, A. Anderson, dz.cyt. open in new tab
- Bibliografia Dodd S.D., Metaphors and meaning: A grounded cultural model of US entrepreneurship, " Journal of Business Ven- turing" 2002, Vol. 17, No. 5, s. 519-535, http://dx.doi. org/10.1016/S0883-9026(01)00072-6. open in new tab
- Dodd S.D., Jack S., Anderson A., From admiration to abhorrence: the contentious appeal of entrepreneurship across Europe, "Entrepreneurship & Regional Development" 2013, Vol. 25, No.1-2, s. 69-89, http://dx.doi.org/10.10 80/08985626.2012.746878. open in new tab
- Glinka B., Gudkova S., Przedsiębiorczość, Wolters Klu- wer, Warszawa 2011. Klagge J., Approaches to the iron cage: Reconstructing the bars of Weber's metaphor, "Administration & Society" 1997, Vol. 29, No. 1, s. 63-77.
- Koning A., Dodd S.D., Metaphors of Entrepreneurship across Cultures, " Journal of Asia Entrepreneurship and Sustainability" 2008, Vol. 4, No. 2, s. 63-73.
- Kopaliński W., Słownik wyrazów obcych i zwrotów obco- języcznych, Wiedza Powszechna, Warszawa 1994.
- Kostera M., Archetypy, opowieści archetypiczne i me- tafory, [w:] B. Glinka, M. Kostera (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu, Wolters Kluwer, Warszawa 2016, s. 155-170. open in new tab
- Kubów M., Wykorzystanie metafor w nauczaniu przed- siębiorczości, "Problemy Zarządzania" 2012, vol. 10, nr 1, t. 2, s. 99-115. open in new tab
- Kurcz I., Język i komunikacja, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia Ogólna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002, t. 2, s. 231-274.
- Lakoff G., Johnson M., Metafory w naszym życiu, Wy- dawnictwo Aletheia, Warszawa 2011. Libura A., Wyobraźnia w języku: leksykalne korelaty sche- matów wyobrażeniowych Centrum-Peryferie i Siły, Wydawni- ctwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2000. Moczydłowska J.M., Nauki o przedsiębiorczości.
- O potrzebie interdyscyplinarnej płaszczyzny badawczej, [w:]
- E. Wasilczuk (red.), Przedsiębiorczość w ośmiu odsłonach, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2013, s. 8-18.
- Nęcka E., Orzechowski J., Słabosz A., Szymura B., Tre- ning Twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2012. Nęcka E., TRoP…: Twórcze rozwiązywanie problemów, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 1994. Nicholson L., Anderson A.R., News and Nuances of the Entrepreneurial Myth and Metaphor: Linguistic Games in Entrepreneurial Sense-Making and Sense-Giving, "Entrepreneurship Theory and Practice" 2005, Vol. 29, No 2, s. 153-172, http://dx.doi.org/10.1111/j.1540- 6520.2005.00074.x. open in new tab
- Sułkowski Ł., Metafory, archetypy i paradoksy organizacji, "Organizacja i Kierowanie" 2011, nr 2, s. 55-70. open in new tab
- Sułkowski Ł., Paradygmaty i teorie w naukach o zarzą- dzaniu, [w:] W. Czakon (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Wolters Kluwer, Warszawa 2015, s. 189-210. Wiśniewska-Kin M., Miłość jest jak wiatrak, czyli o poznawczej naturze metafor dziecięcych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009. Zdankiewicz-Ścigała E., Maruszewski T., Wyobrażenia jako pierwsza forma doświadczenia generowanego przez jednostkę, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia Ogólna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002, t. 2, s. 183-203.
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 145 times