Wykorzystanie metafor w identyfikacji i kształtowaniu postaw przedsiębiorczych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Wykorzystanie metafor w identyfikacji i kształtowaniu postaw przedsiębiorczych

Abstract

Edukacja przedsiębiorcza odgrywa coraz większą rolę w promowaniu i kształtowaniu zachowań oraz kompetencji przedsiębiorczych młodego pokolenia. W tym kontekście szczególnie podkreśla się znaczenie wykorzystywania nowych, interaktywnych metod i form kształcenia, niezwykle istotnych dla jednego z aspektów edukacji przedsiębiorczej, jakim jest kształcenie kreatywności i proaktywności. Zastosowanie metafor spełnia wymagania stawiane takim metodom, a jednocześnie jest narzędziem umożliwiającym badanie postaw wobec przedsiębiorczości. Dlatego możliwości wykorzystywania ich w edukacji przedsiębiorczej są warte rozpowszechniania.

Citations

  • 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cite as

Full text

download paper
downloaded 176 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Copyright (Authors, e-mentor)

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
e-mentor pages 42 - 47,
ISSN: 1731-6758
Language:
Polish
Publication year:
2017
Bibliographic description:
Krawczyk-Bryłka B., Stankiewicz K.: Wykorzystanie metafor w identyfikacji i kształtowaniu postaw przedsiębiorczych// e-mentor. -., nr. 1(68) (2017), s.42-47
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15219/em68.1279
Bibliography: test
  1. I. Kurcz, Język i komunikacja, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia Ogólna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002, t. 2, s. 231-274.
  2. E. Zdankiewicz-Ścigała, T. Maruszewski, Wyobrażenia jako pierwsza forma doświadczenia generowanego przez jednostkę, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia Ogólna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002, t. 2, s.183-203.
  3. G. Lakoff, M. Johnson, Metafory w naszym życiu, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa 2011.
  4. S.D. Dodd, Metaphors and meaning: A grounded cultural model of US entrepreneurship, " Journal of Business Venturing" 2002, Vol. 17, No. 5, s. 519-535, http://dx.doi.org/10.1016/S0883-9026(01)00072-6. open in new tab
  5. M. Wiśniewska-Kin, Miłość jest jak wiatrak, czyli o poznawczej naturze metafor dziecięcych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009.
  6. E. Nęcka, TRoP…: Twórcze rozwiązywanie problemów, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 1994.
  7. E. Nęcka, J. Orzechowski, A. Słabosz, B. Szymura, Trening Twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2012.
  8. Więcej na temat interpretatywizmu i zastosowania metafor w badaniach można znaleźć m.in. w publikacji: Ł. Sułkowski, Paradygmaty i teorie w naukach o zarządzaniu, [w:] W. Czakon (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Wolters Kluwer, Warszawa 2015, s. 189-210; open in new tab
  9. M. Kostera, Archetypy, opowieści archetypiczne i metafory, [w:] open in new tab
  10. B. Glinka, M. Kostera (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu, Wolters Kluwer, Warszawa 2016, s. 155-170.
  11. Ł. Sułkowski, Metafory, archetypy i paradoksy organizacji, "Organizacja i Kierowanie" 2011, nr 2, s. 55-70. open in new tab
  12. B. Glinka, S. Gudkova, Przedsiębiorczość, Wolters Kluwer, Warszawa 2011.
  13. S.D. Dodd, dz.cyt. open in new tab
  14. S.D. Dodd, S. Jack, A. Anderson, From admiration to abhorrence: the contentious appeal of entrepreneurship across Europe, "Entrepreneurship & Regional Development" 2013, Vol. 25, No. 1-2, s. 69-89, http://dx.doi.org/10.1080/08985626. 2012.746878. open in new tab
  15. A. Koning, S.D. Dodd, Metaphors of Entrepreneurship across Cultures, " Journal of Asia Entrepreneurship and Sustaina- bility" 2008, Vol. 4, No. 2, s. 63-73.
  16. L. Nicholson, A.R. Anderson, News and Nuances of the Entrepreneurial Myth and Metaphor: Linguistic Games in Entre- preneurial Sense-Making and Sense-Giving, "Entrepreneurship Theory and Practice" 2005, Vol. 29, No. 2, s. 153-172, http://dx.doi.org/10.1111/j.1540-6520.2005.00074.x. open in new tab
  17. M. Kubów, Wykorzystanie metafor w nauczaniu przedsiębiorczości, "Problemy Zarządzania" 2012, vol. 10, nr 1, t. 2, s. 99-115. open in new tab
  18. J.M. Moczydłowska, Nauki o przedsiębiorczości. O potrzebie interdyscyplinarnej płaszczyzny badawczej, [w:] J.E. Wasilczuk (red.), Przedsiębiorczość w ośmiu odsłonach, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2013, s. 8-18.
  19. B. Glinka, S. Gudkova, dz.cyt. open in new tab
  20. S.D. Dodd, dz.cyt. open in new tab
  21. B. Glinka, S. Gudkova, dz.cyt. open in new tab
  22. M. Kubów, dz.cyt. open in new tab
  23. S.D. Dodd, S. Jack, A. Anderson, dz.cyt. open in new tab
  24. Bibliografia Dodd S.D., Metaphors and meaning: A grounded cultural model of US entrepreneurship, " Journal of Business Ven- turing" 2002, Vol. 17, No. 5, s. 519-535, http://dx.doi. org/10.1016/S0883-9026(01)00072-6. open in new tab
  25. Dodd S.D., Jack S., Anderson A., From admiration to abhorrence: the contentious appeal of entrepreneurship across Europe, "Entrepreneurship & Regional Development" 2013, Vol. 25, No.1-2, s. 69-89, http://dx.doi.org/10.10 80/08985626.2012.746878. open in new tab
  26. Glinka B., Gudkova S., Przedsiębiorczość, Wolters Klu- wer, Warszawa 2011. Klagge J., Approaches to the iron cage: Reconstructing the bars of Weber's metaphor, "Administration & Society" 1997, Vol. 29, No. 1, s. 63-77.
  27. Koning A., Dodd S.D., Metaphors of Entrepreneurship across Cultures, " Journal of Asia Entrepreneurship and Sustainability" 2008, Vol. 4, No. 2, s. 63-73.
  28. Kopaliński W., Słownik wyrazów obcych i zwrotów obco- języcznych, Wiedza Powszechna, Warszawa 1994.
  29. Kostera M., Archetypy, opowieści archetypiczne i me- tafory, [w:] B. Glinka, M. Kostera (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu, Wolters Kluwer, Warszawa 2016, s. 155-170. open in new tab
  30. Kubów M., Wykorzystanie metafor w nauczaniu przed- siębiorczości, "Problemy Zarządzania" 2012, vol. 10, nr 1, t. 2, s. 99-115. open in new tab
  31. Kurcz I., Język i komunikacja, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia Ogólna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002, t. 2, s. 231-274.
  32. Lakoff G., Johnson M., Metafory w naszym życiu, Wy- dawnictwo Aletheia, Warszawa 2011. Libura A., Wyobraźnia w języku: leksykalne korelaty sche- matów wyobrażeniowych Centrum-Peryferie i Siły, Wydawni- ctwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2000. Moczydłowska J.M., Nauki o przedsiębiorczości.
  33. O potrzebie interdyscyplinarnej płaszczyzny badawczej, [w:]
  34. E. Wasilczuk (red.), Przedsiębiorczość w ośmiu odsłonach, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2013, s. 8-18.
  35. Nęcka E., Orzechowski J., Słabosz A., Szymura B., Tre- ning Twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2012. Nęcka E., TRoP…: Twórcze rozwiązywanie problemów, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 1994. Nicholson L., Anderson A.R., News and Nuances of the Entrepreneurial Myth and Metaphor: Linguistic Games in Entrepreneurial Sense-Making and Sense-Giving, "Entrepreneurship Theory and Practice" 2005, Vol. 29, No 2, s. 153-172, http://dx.doi.org/10.1111/j.1540- 6520.2005.00074.x. open in new tab
  36. Sułkowski Ł., Metafory, archetypy i paradoksy organizacji, "Organizacja i Kierowanie" 2011, nr 2, s. 55-70. open in new tab
  37. Sułkowski Ł., Paradygmaty i teorie w naukach o zarzą- dzaniu, [w:] W. Czakon (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Wolters Kluwer, Warszawa 2015, s. 189-210. Wiśniewska-Kin M., Miłość jest jak wiatrak, czyli o poznawczej naturze metafor dziecięcych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009. Zdankiewicz-Ścigała E., Maruszewski T., Wyobrażenia jako pierwsza forma doświadczenia generowanego przez jednostkę, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia Ogólna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002, t. 2, s. 183-203.
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 145 times

Recommended for you

Meta Tags