Zachowania klientów na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Zachowania klientów na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych

Abstract

Coraz trudniejsze warunki funkcjonowania na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych powodują, że uczelnie zmuszone są do podejmowania działań marketingowych skierowanych do swoich klientów. Podstawą podejmowania tych działań jest niewątpliwie znajomość zachowań klientów. Początkowym etapem relacji pomiędzy uczelnią i jej klientami, jakimi są studenci, jest wybór uczelni i kierunku studiów przez kandydatów na studia. Znajomość zachowań klientów na tym etapie warunkuje podejmowane przez uczelnię działania i dopasowanie studentów do jej oferty. W artykule przedstawiono najważniejsze modele, a także uwarunkowania procesu decyzyjnego studentów. Szczególną uwagę zwrócono na model D.Vrontis, A. Thrassou, Y. Melanthiou wskazujący na cechy charakterystyczne tego procesu w gospodarkach rozwiniętych. Wskazano także na konsekwencje zmian zachowań w procesie decyzyjnym, jakie wynikają dla szkół wyższych.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 52 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-SA open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Ekonomiczne Problemy Usług pages 47 - 56,
ISSN: 1640-6818
Language:
Polish
Publication year:
2010
Bibliographic description:
Drapińska A.: Zachowania klientów na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych// Ekonomiczne Problemy Usług. -., iss. 54 (2010), s.47-56
Sources of funding:
  • Free publication
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 133 times

Recommended for you

Meta Tags