Abstract
Zaprezentowano pogląd na temat przydatności mocy użytecznej jako wielkości fizycznej, stosowanej do jednoznacznego określenia obciążenia silnika o zapłonie samoczynnym. Scharakteryzowano ją na przykładzie teoretycznych charakterystyk zewnętrznych okrętowych silników głównych. Wykazano, że do jednoznacznej oceny obciążenia silnika powinny być zastosowane inne wielkości fizyczne niż jego moc użyteczna. Moc użyteczna nie może być bowiem uznana za wielkość jednoznacznie odzwierciedlającą jego obciążenia, ponieważ tę samą jej wartośc można uzyskać przy mniejszej wartości momentu obrotowego i większej wartości prędkości obrotowej, jak też przy odpowiednio większej wartości momentu i mniejszej wartości prędkości obrotowej silnika.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- SYMPSO 2007 : XXVIII Sympozjum Siłowni Okrętowych, [Gdynia, 15-16 listopada 2007] strony 65 - 72
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2007
- Bibliographic description:
- Girtler J.: Zagadnienie obciążeń okrętowych silników głównych o zapłonie samoczynnym// SYMPSO 2007 : XXVIII Sympozjum Siłowni Okrętowych, [Gdynia, 15-16 listopada 2007]/ Gdynia: Wydaw. Akademii Morskiej, 2007, s.65-72
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 75 times
Recommended for you
Torque transmission diagnostic system for high-speed train using state-space observer
- J. Guziński,
- Z. Krzemiński,
- H. Abu-Rub
- + 1 authors