Abstract
Niniejszy artykuł stanowi naukową refleksję nad pojęciem tożsamości grupowej, odnoszonej do przedsiębiorstw oraz ich agregatów, określanych przez autorkę mianem „organizacji na wyższych poziomach zagregowania”. Głównym celem artykułu jest przegląd literatury z zakresu tożsamości przedsiębiorstwa, a na tej podstawie próba ustalenia czym jest taka tożsamość i co się na nią składa. Na wstępie autorka przedstawia definicje tożsamości przedsiębiorstwa oraz tożsamości organizacyjnej i zestawia je z innymi koncepcjami pokrewnymi (takimi jak osobowość organizacyjna, identyfikacja wizualna, wizerunek, reputacja i marka przedsiębiorstwa oraz komunikacja organizacyjna), wskazując na występujące między nimi różnice. W dalszej części autorka skupia się na tych obszarach organizacji, które wpływają na formowanie się tożsamości, wymieniając główne składowe „tożsamości miks” (the identity mix), jak również te elementy, które należy uwzględnić w zarządzaniu tożsamością (the identity management mix). Ważnym punktem pracy jest prezentacja trzech modeli tożsamości zaproponowanych przez Olinsa: modelu monolitycznego, wspierającego i markowego, z których każdy może być zaimplementowany w organizacji złożonej.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Zarządzanie i Finanse
no. 11,
pages 205 - 219,
ISSN: 2084-5189 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Lis A.: Zarządzanie tożsamością w organizacjach na różnych poziomach zagregowania// Zarządzanie i Finanse = Journal of Management and Finance. -Vol. 11., nr. 4, cz. 2 (2013), s.205-219
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 128 times