Abstract
Systemy wytwarzania energii i napędu statków oceanotechnicznych muszą mieć bardzo wysoki poziom niezawodności. Utrata zdolności do wykonywania funkcji przez ich elementy strukturalne z reguły powoduje bardzo wysokie straty ekonomiczne. Straty te mogą być zwiększone przez niemożność wykorzystania tzw. okna pogodowego, skutkującego odłożeniem w czasie zaplanowanych operacji oceanotechnicznych. W celu zapewnienia niezawodnej realizacji tak kosztownych operacji, różne rodzaje nadmiarowości są wprowadzane do projektowanej struktury siłowni okrętowej. W artykule omówiono zagadnienia związane z zastosowaniem redundancji w siłowniach okrętowych statków oceanotechnicznych. W szczególności zaś zaprezentowano ewolucję stosowania redundancji w siłowniach okrętowych oraz rozwiązania projektowe nadmiarowości zastosowane w siłowniach okrętowych statków oceanotechnicznych. Ponadto, omówiono szczegółowo specyfikę przeprowadzanych operacji oceanotechnicznych istotnych ze względu na minimalizację strat finansowych związanych z ewentualnymi przerwami spowodowanymi awariami systemów wytwarzania energii i napędu statków oceanotechnicznych.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Przegląd Mechaniczny
pages 40 - 46,
ISSN: 0033-2259 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Tarełko W.: Zastosowanie redundancji w siłowniach okrętowych statków oceanotechnicznych// Przegląd Mechaniczny. -., nr. 12 (2017), s.40-46
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15199/148.2017.12.1
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 119 times