The energy-time method of estimating the work of ships' main propulsion with hydrodynamic transmission. - Publication - Bridge of Knowledge

Search

The energy-time method of estimating the work of ships' main propulsion with hydrodynamic transmission.

Abstract

W referacie zasygnalizowano potrzebę, a zarazem problem badania układów napędowych (napędów głównych) statków ze śrubami nienastawnymi i nastawnymi oraz przekładniami hydrostatycznymi z pompami o zmiennej wydajności. Zaproponoano koncepcję badań energetycznych takich układów w celu ustalenia, które z tych rozwiązań napędów głównych statków może zapewnić większą sprawność takich napędów podczas ich pracy z różnymi naporami i prędkościami śruby napędowej. Dla tych potrzeb wprowadzono pojecie działania jako wykonywanie pracy w ustalonym czasie i przyrównano je do wielkości fizycznej o jednostce miary nazwanej dżulosekundą. W tym ujęciu działanie dowolnego napędu statku zdefiniowano: jako wymagane (DW), czyli takie, do którego realizacji został statek przysposobiony w fazie projektowania i wytwarzania i jako możliwe (DM), czyli takie, które może dany napęd zrealizować w wymaganym czasie, będąc w określonym stanie technicznym i funkcjonując ustalonych warunkach.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Language:
English
Publication year:
2004
Bibliographic description:
Girtler J., Paszota Z.: The energy-time method of estimating the work of ships' main propulsion with hydrodynamic transmission.// . -., (2004),
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 82 times

Recommended for you

Meta Tags