Stochastic model of the load spectrum for main engines of sea-going ships - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Stochastic model of the load spectrum for main engines of sea-going ships

Abstract

W artykule przedstawiono możliwość zastosowania procesów semimarkowskich do probabilistycznego opisu widma obciążeń silników o zapłonie samoczynnym, zastosowanych do napędu statków - czyli silników głównych. W rozważaniach uwzględnione zostały charakterystyki zewnętrzne mocy tego rodzaju silników. Umożliwiły one sformułowanie czteroelementowego zbioru stanów procesu obciążeń tego rodzaju silników. Do opisu rzeczywistego procesu obciążeń wspomnianych silników została zastosowana teoria procesów semimarkowskich. Teoria ta umożliwiła zbudowanie modelu obciążeń tego rodzaju silników w formie procesu semimarkowskiego o czterostanowym zbiorze wartości i ciągłego w czasie. Do opracowania tego modelu wykorzystano własności Darboux funkcji ciągłych, które umożliwiają rozpatrywanie obciążeń tych silników jako procesów dyskretnych w stanach i ciągłych w czasie. Wskutek tego możliwe było określenie rozkładu granicznego procesu pojawiania się kolejnych stanów obciążeń silnika. Rozkład ten stanowią prawdopodobieństwa przebywania silnika głównego dowolnego statku morskiego w kolejnych stanach obciążenia. Rozkład ten charakteryzuje widmo obciążeń tego rodzaju silników.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 29 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Journal of KONES no. 14, pages 187 - 193,
ISSN: 1231-4005
Language:
English
Publication year:
2007
Bibliographic description:
Girtler J.: Stochastic model of the load spectrum for main engines of sea-going ships// Journal of KONES. -Vol. 14., iss. Nr 3 (2007), s.187-193
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 84 times

Recommended for you

Meta Tags