Abstrakt
W artykule przedstawiono możliwość zastosowania procesów semimarkowskich do probabilistycznego opisu widma obciążeń silników o zapłonie samoczynnym, zastosowanych do napędu statków - czyli silników głównych. W rozważaniach uwzględnione zostały charakterystyki zewnętrzne mocy tego rodzaju silników. Umożliwiły one sformułowanie czteroelementowego zbioru stanów procesu obciążeń tego rodzaju silników. Do opisu rzeczywistego procesu obciążeń wspomnianych silników została zastosowana teoria procesów semimarkowskich. Teoria ta umożliwiła zbudowanie modelu obciążeń tego rodzaju silników w formie procesu semimarkowskiego o czterostanowym zbiorze wartości i ciągłego w czasie. Do opracowania tego modelu wykorzystano własności Darboux funkcji ciągłych, które umożliwiają rozpatrywanie obciążeń tych silników jako procesów dyskretnych w stanach i ciągłych w czasie. Wskutek tego możliwe było określenie rozkładu granicznego procesu pojawiania się kolejnych stanów obciążeń silnika. Rozkład ten stanowią prawdopodobieństwa przebywania silnika głównego dowolnego statku morskiego w kolejnych stanach obciążenia. Rozkład ten charakteryzuje widmo obciążeń tego rodzaju silników.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Journal of KONES
nr 14,
strony 187 - 193,
ISSN: 1231-4005 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Girtler J.: Stochastic model of the load spectrum for main engines of sea-going ships// Journal of KONES. -Vol. 14., iss. Nr 3 (2007), s.187-193
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 84 razy