Abstrakt
W artykule zaproponowano probabilistyczną interpretację obciążenia silników spalinowych o zapłonie samoczynnym z uwzględnieniem znanych parametrów (wskaźników) ich pracy. Wykazano, że obciążenie tego rodzaju silników, rozpatrywane w dowolnej chwili, może być uważane za zmienną losową wielowymiarową. Zmiany obciążenia silnika w czasie jego pracy uznane zostały za proces obciążeń i przedstawione w formie wielowymiarowego procesu stochastycznego, którego stanami są obciążenia jako zmienne losowe. Wykazano, że proces obciążeń może być uznany za proces stochastyczny o przyrostach asymptotycznie niezależnych, stacjonarny i ergodyczny. Wykazano także, że w badaniach obciążenia silnika o zapłonie samoczynnym należy uwzględnić zależność stochastyczną między ich obciążeniem cieplnym a mechanicznym.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Journal of KONES
nr 13,
strony 101 - 108,
ISSN: 1231-4005 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2006
- Opis bibliograficzny:
- Girtler J.: Process of self-ignition engine loads and its properties// Journal of KONES. -Vol. 13., iss. nr 3 (2006), s.101-108
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 112 razy