Abstract
W artykule zaproponowano probabilistyczną interpretację obciążenia silników spalinowych o zapłonie samoczynnym z uwzględnieniem znanych parametrów (wskaźników) ich pracy. Wykazano, że obciążenie tego rodzaju silników, rozpatrywane w dowolnej chwili, może być uważane za zmienną losową wielowymiarową. Zmiany obciążenia silnika w czasie jego pracy uznane zostały za proces obciążeń i przedstawione w formie wielowymiarowego procesu stochastycznego, którego stanami są obciążenia jako zmienne losowe. Wykazano, że proces obciążeń może być uznany za proces stochastyczny o przyrostach asymptotycznie niezależnych, stacjonarny i ergodyczny. Wykazano także, że w badaniach obciążenia silnika o zapłonie samoczynnym należy uwzględnić zależność stochastyczną między ich obciążeniem cieplnym a mechanicznym.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Journal of KONES
no. 13,
pages 101 - 108,
ISSN: 1231-4005 - Language:
- English
- Publication year:
- 2006
- Bibliographic description:
- Girtler J.: Process of self-ignition engine loads and its properties// Journal of KONES. -Vol. 13., iss. nr 3 (2006), s.101-108
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 116 times