Zwiększanie koncentracji studentów na zajęciach tradycyjnych przy pomocy narzędzi internetowych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Zwiększanie koncentracji studentów na zajęciach tradycyjnych przy pomocy narzędzi internetowych

Abstract

Jak pokazują badania, współcześni studenci szybko tracą koncentrację i nie są w stanie skupić się przez dłuższy czas na zajęciach o charakterze instruktywistycznym. Skutkiem tego, tradycyjny sposób przekazywania wiedzy w czasie długich wykładów może stać się nieefektywny, nawet wtedy, gdy towarzyszy mu stymulacja wizualna. Żeby zwiększyć koncentrację uczących się, edukatorzy eksperymentują, łącząc tradycyjne i elearningowe środowisko nauczania i uczenia się. Wykorzystanie łatwych w użyciu, prostych narzędzi Web 2.0 do wspomagania zajęć może przyczynić się do znacznego zwiększenia koncentracji uczących się, a więc do efektywniejszego przyswojenia przez nich wiedzy przekazywanej im w sali wykładowej. Skuteczność wprowadzenia do zajęć tradycyjnych narzędzi zwiększających ich interaktywność zostanie wsparta opiniami studentów Politechniki Gdańskiej.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 74 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC-ND open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej pages 67 - 72,
ISSN: 1425-5766
Language:
Polish
Publication year:
2016
Bibliographic description:
Mokwa-Tarnowska I.: Zwiększanie koncentracji studentów na zajęciach tradycyjnych przy pomocy narzędzi internetowych// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. -., iss. 48 (2016), s.67-72
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 138 times

Recommended for you

Meta Tags