Department Of Algorithms And Systems Modelling - Administrative Units - Bridge of Knowledge

Search

Department Of Algorithms And Systems Modelling

Filters

total: 539

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2007
  • Kształcenie umiejętności pracy w zespole wśród studentów informatyki
    Publication

    - Year 2007

    W pracy zaprezentowano przedmiot ''Projekt grupowy'' prowadzony na Wydziale ETI Politechniki Gdańskiej, którego celem jest przekazanie studentom wiedzy i wykształcenie umiejętności w zakresie: pracy zespołowej, prowadzenia rozmów z klientem zlecającym pracę projektowania i wytwarzania produktów z wykorzystaniem najnowszych technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych oraz wytwarzania i utrzymania dokumentacji projektowej. W...

  • Model formalny dla problemu lokalizacji błędów w kodzie programu

    Istnieje szereg sposobów badania poprawności programów komputerowych. W niniejszym referacie podejmujemy problem automatycznego testowania oprogramowania przy założeniu, iż dany jest zbiór testów (asercji) dla poszczególnych fragmentów kodu. Dla uproszczenia analizy zakładamy, że badany fragment kodu zawiera dokładnie jeden błąd, co nie zmniejsza ogólności rozważań. W artykule analizujemy praktyczne aspekty powyższego problemu...

    Full text available to download

  • Modelowanie zagrożeń w sieciach komputerowych
    Publication

    - Year 2007

    W artykule przedstawiono problematykę zagrożeń w sieciach komputerowych. Dokonano przeglądu obszarów zastosowań Internetu ze szczególnym zwróceniem uwagi na zagadnienia bezpieczeństwa. Przedstawiono szereg strategii oraz rozwiązań o charakterze praktycznym w obszarach polityki bezpieczeństwa realizowanych przez różnego typu organizacje. Wyszczególniono zasady szeroko pojętej polityki bezpieczeństwa. Sklasyfikowano ataki oraz nielegalne...

  • On the complexity of distributed greedy coloring
    Publication

    - Year 2007

    W pracy rozważono problem kolorowania grafów przy dodatkowym założeniu, że kolor żadnego wierzchołka nie może zostać zmniejszony bez zmiany kolorów przynajmniej jednego z jego sąsiadów. Przeprowadzone rozważania dotyczyły złożoności obiczeniowej problemu w modelu Liniala obliczeń rozproszonych. Podano ograniczenia dolne i górne złożoności problemu oraz zestawiono problem z innymi pokrewnymi zagadnieniami grafowymi.

    Full text to download in external service

  • Packing [1,Delta]-factors in graphs of small degree
    Publication

    Rozważano problem znalezienia w grafie zadanej liczby k krawędziowo rozłącznych [1,Delta]-faktorów, gdzie Delta oznacza stopień grafu. Problem ten można rozwiązać w czasie liniowym dla k=2, jest on jednak NP-trudny dla każdego k>=3. Pokazano, że wariant minimalizacjny problemu dla k=2 jest NP-trudny dla grafów planarnych podkubicznych, jednak w ogólności istnieje algorytm (42 Delta - 30) / (35 Delta - 21) - aproksymacyjny.

    Full text to download in external service

  • Porównanie heurystyk dla problemu szeregowania zadań czasowo-zależnych o wspólnym podstawowym czasie wykonywania

    W pracy rozważany jest następujący, jednoprocesorowy problem szeregowania zadań czasowo-zależnych. danych jest n+1 zadań o czasach wykonywania postaci pi = a + bisi, gdzie si oznacza czas rozpoczęcia wykonywania i-tego zadania, a > 0, bi > 0, i = 0, 1, ..., n. wszystkie zadania są niepodzielne i dostępne w chwili t0 = 0. należy znaleźć harmonogram minimalizujący łączny czas zakończenia. w pracy przedstawiono algorytm, który, o...

  • Porównywanie topologii drzew i sieci filogenetycznych z wykorzystaniem metryki błędu

    Podstawowymi modelami historii ewolucji organizmów są drzewa i sieci filogenetyczne. Ponieważ algorytmy konstrukcji filogenów zwracają różne wyniki dla tych samych danych wejściowych, powstaje problem oceny, który filogen najlepiej reprezentuje historię ewolucji dla zadanego zbioru gatunków. W pracy podano definicję metryki dla przestrzeni drzew o n liściach, zwanej metryką błędu. Dokonano przeglądu miar odległości na przestrzeni...

  • Proceduralne modelowanie stworów w Suboceanic
    Publication

    - Year 2007

    Suboceanic to niewielki program wykonywalny zajmujący 50 kilobajtów. Został zaprezentowany na party demoscenowym Assembly 2005 w kategorii intro 64k. Efektem działania programu jest multimedialna animacja, w której zarówno obraz jak i dźwięk generowany jest w czasie rzeczywistym. Ta praca opisuje szczegółowo algorytmy opracowane podczas produkcji tego intra do generowania proceduralnych stworów i roślin. Opisana metoda polega na...

    Full text to download in external service

  • Przechwytywanie obiektów poruszających się z ograniczoną prędkością

    Krawędziowa liczba przeszukiwawcza grafu informuje nas ilu mobilnych agentów, przykładowo jednostek policji, jest niezbędnych do przechwycenia poruszającego się z dowolnie dużą prędkością uciekiniera w danym grafie. Podczas praktycznych zastosowań modelu w systemach bezpieczeństwa rzadko jednak spotyka się jednostki poruszające się z nieograniczoną prędkością. W pracy tej pokazujemy, że agenci mogą wykorzystać fakt ograniczonej...

    Full text to download in external service

  • The circular chromatic index of some class 2 graphs
    Publication

    W artykule został wyznaczony cyrkularny indeks chromatyczny dla dwóch rodzin grafów klasy 2. Co więcej, podano nie trywialne oszacowania tego parametru dla snarków Isaacsa i Goldberga. Na koniec artykułu rozważana jest złożoność obliczeniowa problemów związanych z cyrkularnym kolorowaniem krawędzi.

    Full text to download in external service

  • Witryna inrenetowa w funkcjonowaniu szkoły
    Publication

    - Year 2007

    W artykule przedstawiono problematykę funkcjonowania witryn internetowych w środowisku edukacyjnym. Przeanalizowano aspekty zarówno natury technologicznej jak i informacyjnej. Zaprezentowano technologie informatyczne i internetowe zorientowane na tworzenie witryn www. Przeanalizowano potrzeby funkcjonalne dla witryn szkolnych i edukacyjnych. Zwrócono uwagę na ich ukierunkowanie na grupy odbiorcze. Pokazano reprezentatywne przykłady...

  • Zastosowania trójkątnych płytek w grafice komputerowej

    Praca opisuje metody pokrywania trójkątnymi płytkami dowolnych powierzchni trójwymiarowych reprezentowanych przez siatki trójkątne. Omówione są znane metody konstruowania i układania trójkątnych płytek oraz ich optymalizacja algorytmami kolorowania grafów. Zaproponowana jest ulepszona hybrydowa metoda, umożliwiająca pokrycie dowolnej powierzchni wzorem, który wymaga kierunkowego uporządkowania.

    Full text to download in external service

  • Zwarte końcówkowe kolorowanie grafów

    Praca dotyczy jednego z nowych modeli kolorowania grafów, tzw. zwartego końcówkowego kolorowania. Praca zawiera definicję modelu, informacje o jego zastosowaniach, dolne i górne oszacowania na liczbę kolorów oraz wartości dokładne zwartego końcówkowego indeksu dla wybranych klas grafów: ścieżek, cykil, gwiazd, kół, grafów pełnych i innych.

Year 2006