prof. dr hab. inż. Wiesław Próchnicki
Business contact
- Location
- Al. Zwycięstwa 27, 80-219 Gdańsk
- Phone
- +48 58 348 62 62
- biznes@pg.edu.pl
Contact
- pruchnik@pg.edu.pl
Publication showcase
-
Advantages of waterjet ship propulsion in inland waterway transport
Poddano analizie napęd strugowodny statku z punktu widzenia następujących aspektów transportu śródlądowego:- ograniczona szerokość i głębokość drogi wodnej,- możliwości osadzenia statku na mieliźnie,- ścisłe ograniczenia ekologiczne,- ograniczona szybkość ruchu statku.
-
Waterjet propulsion of small-draught inland waterways ships
Przedstawiono aspekty napędu strugowodnego z punktu widzenia jego zastosowania na statkach żeglugi śródlądowej, zarówno zalety jak i wady (ograniczenia). Oceniono możliwości takiego zastosowania napędu strugowodnego.
-
A proposal of ship gas-turbine driven waterjet propulsion - preliminary considerations
Podstawową rolę w napędzie strugowodnym spełnia pompa. Jest ona napędzana, za pośrednictwem wału przez wysokoprężny silnik spalinowy lub turbinę gazową. Napęd strugowodny może być nawet sprawniejszy energetycznie, niż napęd konwencjonalny (śrubą okrętową), wszakże pod warunkiem właściwego doboru dyszy, pompy i silnika napędowego
seen 663 times