ISSN:
eISSN:
Website:
Publisher:
Ministry points: Help
Year | Points | List |
---|---|---|
Year 2024 | 5 | Journal not listed on ministry scored journal list 2024 |
Year | Points | List |
---|---|---|
2024 | 5 | Journal not listed on ministry scored journal list 2024 |
2023 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list 2023 |
2022 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022) |
2021 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022) |
2020 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022) |
2019 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022) |
2018 | 14 | B |
2017 | 14 | B |
2016 | 14 | B |
2015 | 14 | B |
2014 | 6 | B |
2013 | 6 | B |
2012 | 7 | B |
2011 | 7 | B |
2010 | 9 | B |
Model:
Impact Factor:
Publishing policy:
- License
- open in new tab
- Information on publishing policy
- https://kones.eu/guide_for_authors.html open in new tab
- Information on the conditions of self-archiving
- Included in license
- Is self-archiving allowed by the journal?
- Yes - without restrictions
- Information on research data policy
- n/a
- Months of embargo
- no embargo
- Additional information
- Must link to journal homepage with DOI.
Papers published in journal
Filters
total: 64
Catalog Journals
Year 2006
-
Experimental measurements of friction forces on the tissue in probabilistic view
PublicationNiniejsza praca jest poświęcona wyznaczaniu wartości sił tarcia wywołanych podczas hydrodynamicznego przepływu lepkosprężystej cieczy odżywczej na powierzchniach hodowanych chondrocytów w bioreaktorze. Badania realizuje się w nano skali przy wykorzystaniu mikroskopu sił atomowych. Chondrocyty hodujemy w celu naprawy uszkodzonych chrząstek stawowych kolana człowieka.
-
Process of self-ignition engine loads and its properties
PublicationW artykule zaproponowano probabilistyczną interpretację obciążenia silników spalinowych o zapłonie samoczynnym z uwzględnieniem znanych parametrów (wskaźników) ich pracy. Wykazano, że obciążenie tego rodzaju silników, rozpatrywane w dowolnej chwili, może być uważane za zmienną losową wielowymiarową. Zmiany obciążenia silnika w czasie jego pracy uznane zostały za proces obciążeń i przedstawione w formie wielowymiarowego procesu...
-
Reliability model of two-shaft turbine combustion engine with heat regenerator
PublicationW artykule przedstawiono możliwość zastosowania teorii procesów semimarkowskich do opisu niezawodności turbinowego silnika spalinowego. Opracowano model niezawodnościowy w formie siedmiostanowego procesu semimarkowskiego, umożliwiający określenie prawdopodobieństw przebywania silnika w stanie zdatności oraz wyróżnionych stanach niezdatności.
-
Stochastic model of the process of starting piston combustion engines and the practical use of the process
PublicationW artykule zaproponowano model procesu rozruchu silników o zapłonie samoczynnym, w formie procesu semimarkowskiego, dyskretnego w stanach i ciągłego w czasie eksploatacji. Stanami tego procesu są: stan zimny silnika (s1), stan ciepły silnika (s2) i stan gorący silnika (s3). Zaproponowano również koncepcję zastosowania opracowanego modelu do określenia ilości substancji szkodliwych, jakie emitowane są w spalinach podczas rozruchu...
Year 2003
-
Investigation of the IC engine lubricating oil effects on journal bearing life
PublicationPrzedstawiono wyniki modelowych badań eksperymentalnych wytrzymałości zmęczeniowej warstwy ślizgowej łożysk silników spalinowych. W szczególności oceniono wpływ właściwości oleju smarowego na tę wytrzymałość.
-
Loading pattern effects on fatigue resistance of slide bearing lining
PublicationPrzedstawiono relacje pomiędzy przebiegami obciążeń dynamicznych a stanem naprężeń w warstwie nośnej łożysk ślizgowych. Porównano przebiegi naprężeń dla maszyny badawczej MWO (z wirującym wektorem obciążenia) do naprężeń charakterystycznych dla maszyny SMOK (z jednokierunkowym zmiennym wektorem obciążenia).
-
Operation of diesel engines as the index of their reliability and safety
PublicationPrzedstawiono propozycję ilościowej interpretacji działania systemów technicznych która jest rozpatrywana jako wielkość fizyczna z jednostką miary zwaną dżulosekundą [dżulxsekunda]. Wykazane zostanie też, że taka interpretacja działania może być uznana za wskaźnik niezawodności, a w szczególnych przypadkach - wskaźnik bezpieczeństwa funkcjonowania takiego sytemu. Do uzasadnienia takiej przydatności wspomnianego działania silnika...
-
Testing of fatigue strength limit of slide bearing materials
PublicationPrzedstawiono wyniki badań wytrzymałości zmęczeniowej wybranych trójwarstwowych łożysk cienkościennych. Zaprezentowano zdjęcia typowych pęknięć zmęczeniowych warstwy stopu łożyskowego. Obliczono i oceniono krytyczne wartości naprężeń stycznych warstwy ślizgowej.
Year 2002
-
Bearing testing machine with rotating load vector.
PublicationW pracy przedstawiono koncepcję konstrukcyjną i prototyp stanowiska badawczego z wirująca reakcją łożyskową przeznaczonego do testowania wytrzymałości zmęczeniowej warstw ślizgowych w łożyskach poprzecznych. Konstrukcja i przeznaczenie maszyny zbudowanej w laboratorium tribologicznym Politechniki Gdańskiej jest zgodna z zaleceniami normy ISO 7905. Przeanalizowano zalety i wady maszyny badawczej o takim wzorcu obciążenia testującego.
-
Comparative investigation of lubricant properties in friction and wear tests
PublicationOpisano porównawcze badania obciążenia zacierania na tribometrze PT3, obciążenia zespawania na aparacie czterokulowym i zużycia frettingowego na stanowisku FRET3, sześciu olejów smarowych i sześciu smarów plastycznych. Próbki do badań na stanowiskach PT3 i FRET3 wykonane były ze stali 35.
-
Experimental verification of MWO bearing machine
PublicationPrzedstawiono wyniki weryfikacji doświadczalnej nowego stanowiska przeznaczonego do badań wytrzymałości zmęczeniowej warstwy powierzchniowej łożysk ślizgowych. Badano dwu- i trójwarstwowe cienkościenne panwie ślizgowe. Warstwa nośna wykonana była ze stopu CuPb30. W wariancie trójwarstwowym występowała powłoka ze stopu PbSnCu. Przedstawiono przykłady zaobserwowanych pęknięć zmęczeniowych. Maszyna MWO okazała się w pełni przydatna...
-
Stanowisko do badania tarcia ślizgowego w ruchu posuwisto-zwrotnym
PublicationSkonstruowano urządzenie do badania tarcia ślizgowego. W styku smarowanym lub technicznie suchym, w ruchu prostoliniowym (posuwisto-zwrotnym), przy nastawnym poziomie wymuszeń, a także przy różnych sztywnościach układu prowadzącego próbkę bierną oraz układu zapewniającego docisk próbek. Przewidziano pomiar wartości wymuszeń, przemieszczenia próbki biernej (siły tarcia) oraz zużycia próbek.
-
The possibilities of using of the engine multidimensional charakteristics in fuel consumption prediction
PublicationDokument przedstawia możliwości prognozowania zużycia paliwa z wykorzystaniem wielowymiarowej charakterystyki zużycia silnika. Zdefiniowane zostały charakterystyki wielowymiarowe silnika.
-
Zmniejszenie zużycia paliwa w wyniku stosowania krokowej metody różnicowania obciążeń okrętowych silników spalinowych pracujących równolegle
PublicationPrzedstawiono metodę krokowego różnicowania obciążeń pracujących równolegle silników okrętowych oraz możliwości uzyskania zmniejszenia zużycia paliwa. Podano przykład zastosowania metody i uzyskanych korzyści.
seen 1424 times