LINGUODIDACTICA - Journal - Bridge of Knowledge

Search

LINGUODIDACTICA

ISSN:

1731-6332

Publisher:

Uniwersytet w Białymstoku

Disciplines
(Field of Science):

  • linguistics (Humanities)

Ministry points: Help

Ministry points - current year
Year Points List
Year 2024 40 Ministry scored journals list 2024
Ministry points - previous years
Year Points List
2024 40 Ministry scored journals list 2024
2023 40 Ministry Scored Journals List
2022 40 Ministry Scored Journals List 2019-2022
2021 40 Ministry Scored Journals List 2019-2022
2020 40 Ministry Scored Journals List 2019-2022
2019 40 Ministry Scored Journals List 2019-2022
2018 9 B
2017 9 B
2016 9 B
2015 9 B
2014 5 B
2013 5 B
2012 3 B
2011 3 B

Model:

Open Access

Impact Factor:

n/a

Publishing policy:

License: Own Publisher's license
License
Own Publisher's license
Information on publishing policy
https://wydawnictwo.uwb.edu.pl/pobierz/39-umowa-licencyjna-czasopisma-doc open in new tab
Information on the conditions of self-archiving
n/a
Is self-archiving allowed by the journal?
No
Information on research data policy
n/a
Months of embargo
no embargo
Additional information
Type of model: Gratis Open Access (Bronze Open Access).
The Author grants a non-exclusive license.

Filters

total: 4

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Journals

  • Wpływ struktur wsparcia na efektywność nauczania języka pisanego w środowisku e-learningowym
    Publication

    The process of knowledge and language skills development during an online course can be very effective if student engagement in learning is achieved. This can be attained by introducing general and specific support mechanisms prior to the commencement of the course and during it. The former relates to the technological aspect, that is to familiarizing students with the functionalities of the virtual learning environment they will...

  • Autentyczność na zajęciach zwiększających kompetencje w użyciu specjalistycznego języka angielskiego
    Publication

    - LINGUODIDACTICA - Year 2017

    Włączenie zasobów i aktywności online do sylabusa tradycyjnego kursu akademickiego wymaga restrukturyzacji programu nauczania w celu osiągnięcia efektu synergii. Rozwój technologii internetowych umożliwił edukatorom przejście od czysto instruktywistycznych praktyk dydaktycznych do zajęć opartych na ideach konstruktywistycznych i konstrukcjonistycznych. Dzięki zmianie paradygmatu nauczanie i uczenie się jest bardziej ukierunkowane...

    Full text to download in external service

  • Assessment of student language skills in an e-learning environment
    Publication

    This article presents the role of various assessment structures that can be used in a VLE. e-Learning language courses offer tutors a wide range of traditional and computer-generated formative and summative assessment procedures and tools. They help to evaluate each student’s progress, monitor their activities and provide varied support, which comes from the tutor, the course structure and materials as well as other participants....

  • Od zajęć tradycyjnych do MOOCów – role nauczyciela języków obcych
    Publication

    E-learning może stać się skutecznym środowiskiem uczenia się i nauczania przede wszystkim dzięki wytężonej pracy kompetentnego nauczyciela. Różne role, jakie musi on wypełniać, związane są z naturą procesu edukacyjnego prowadzonego online, na który ma wpływ przyjęta koncepcja metodyczna, instruktywistyczna lub konstruktywistyczna, liczba uczestników, struktura kursu, typy zasobów i aktywności oraz tematyka całego programu lub modułu....

    Full text available to download

seen 447 times