Od zajęć tradycyjnych do MOOCów – role nauczyciela języków obcych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Od zajęć tradycyjnych do MOOCów – role nauczyciela języków obcych

Abstract

E-learning może stać się skutecznym środowiskiem uczenia się i nauczania przede wszystkim dzięki wytężonej pracy kompetentnego nauczyciela. Różne role, jakie musi on wypełniać, związane są z naturą procesu edukacyjnego prowadzonego online, na który ma wpływ przyjęta koncepcja metodyczna, instruktywistyczna lub konstruktywistyczna, liczba uczestników, struktura kursu, typy zasobów i aktywności oraz tematyka całego programu lub modułu. Inne zadania będą stawać przed nauczycielem języków obcych nadzorującym masowe, otwarte kursy internetowe, bowiem jego rolą będzie udzielać studentom głównie wsparcia wyprzedzającego, a inne przed nauczycielem pracującym z małymi grupami, uczącymi się w środowisku w pełni lub częściowo e-learningowym. Zajęcia takie będą wymagały zastosowania różnych struktur wsparcia zarówno wyprzedzającego, jak i reaktywnego, akademickiego i nieakademickego. Wpływ mechanizmów wsparcia pochodzącego od nauczyciela na skuteczność nauczania i uczenia się języka angielskiego w środowisku e-learningowym zostanie pokazany na przykładzie kursów i modułów internetowych dla grup o różnej liczebności.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
LINGUODIDACTICA pages 223 - 236,
ISSN: 1731-6332
Language:
Polish
Publication year:
2016
Bibliographic description:
Mokwa-Tarnowska I.: Od zajęć tradycyjnych do MOOCów – role nauczyciela języków obcych// LINGUODIDACTICA. -., (2016), s.223-236
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 70 times

Recommended for you

Meta Tags