
Maksymilian Łazarowicz
Contact
Publication showcase
-
Praktyczna ocena wpływu położenia dybli w szczelinach dylatacyjnych na ryzyko powstania zniszczeń nawierzchni z betonu cementowego
Cement concrete pavements are mainly implemented in Poland using unreinforced, dowelled and tieded pavement technology. The task of dowels in transverse expansion joints is to ensure proper transfer of loads between slabs and to allow free operation of slabs caused, among other things, by changes in thermal load. Recently, a significant problem has been observed in evaluating and resolving the issue of improperly placed dowels...
-
Ocena wpływu wybranych parametrów materiałowych i technologicznych dybli na zachowanie nawierzchni z betonu cementowego
W ostatnich 10 latach zauważono znaczny wzrost zastosowania nawierzchni z betonu cementowego w krajowej sieci dróg szybkiego ruchu. Wiodące wśród nawierzchni z betonu cementowego są nawierzchnie dyblowane i kotwione. Cechą charakterystyczną tego rozwiązania jest podzielenie jednorodnej nawierzchni na szereg płyt poprzez wykonanie poprzecznych i podłużnych szczelin dylatacyjnych. Ich zadaniem jest zapobiegnięcie powstawaniu losowych...
seen 449 times