mgr inż. Michał Formela
Employment
Research fields
Social media
Contact
- michal.formela@pg.edu.pl
Publication showcase
-
ANALYSIS OF UNCONTROLLED WEAR IN THE AREA OFA BELLEVILLE SPRING OF A FRICTION TORSIONAL VIBRATIONDAMPER IN A MOTOR VEHICLE CLUTCH
-
WPŁYW UŁOŻENIA I RODZAJU ZASTOSOWANYCH WŁÓKIEN WĘGLOWYCH NA WYTRZYMAŁOŚĆ KOMPOZYTU DLA MONOCOQUE’A BOLIDU FORMUŁY STUDENT
Celem niniejszej pracy jest przetestowanie jaki wpływ ma sposób ułożenia oraz rodzaj zastosowanych włókien węglowych na wytrzymałość elementu kompozytowego. Poprzez sprawdzenie czterech rodzajów próbek badawczych w dwóch oddzielnych testach stanie się możliwe stwierdzenie, który typ próbki charakteryzuje się największą wytrzymałością dla przyjętych założeń badawczych. Dzięki temu zbadany rodzaj kompozytu zostanie zastosowany w...
-
Badanie wytrzymałości połączeń klejonych węglowych i aluminiowych elementów zawieszenia bolidu formuły student
Podczas projektowania innowacyjnego zawieszenia, które pozwoliłoby uzyskać przewagę nad konkurencyjnymi bolidami Formuły Student, postawiono warunek, aby jak najbardziej zmniejszyć masę elementów. Używane do tej pory rurki wykonane ze stali S235 o średnicy zewnętrznej 12 mm i grubości 2 mm oraz w miejscach bardziej obciążonych o średnicy zewnętrznej 14 mm i grubości 2 mm cechowały się znaczną masą. Ich głównym zadaniem jest połączenie...
seen 1172 times