European Initiative to Enable Validation for Highly Automated Safe and Secure Systems - Project - MOST Wiedzy

Search

European Initiative to Enable Validation for Highly Automated Safe and Secure Systems

Projekt dotyczy wysoce zautomatyzowanych i autonomicznych systemów, które podlegają walidacji celem uzyskania niezawodności i bezpieczeństwa. Są to tzw. automatyczne systemy cyber-fizyczne, które są kolejnym krokiem w budowaniu konkurencyjności ekonomicznej w obszarze mobilności i rozwiązań zw. ze zdrowiem. Pełna automatyzacja pozwala zwiększyć bezpieczeństwo dzięki wykluczaniu błędów ludzkich, zwiększa wydajność poprzez redukcję czasów przestoju oraz poprawiając precyzję realizowanych zadań, czego dowodem mogą być nowoczesne rozwiązania dla transportu, czy branży medycznej. Jednak powyższe założenia będą prawdziwe jedynie wtedy, gdy metody walidacji takich systemów gwarantują wiarygodność, uwzględniają testy odzwierciedlające warunki pracy w warunkach rzeczywistych, przy jasnym wskazaniu mierzalnych kryteriów. Projekt ENABLE-S3 zakłada stworzenie innowacyjnych wirtualnych platform i środowisk testowych w celu zaoferowania rozwiązania odpowiadającego na wspomniane kryteria przy jednoczesnej redukcji czasu testowania i wprowadzania produktów na rynek. Politechnika Gdańska w tym projekcie będzie odpowiedzialna za realizację komponentów testowania i symulacji wysoce zautomatyzowanych systemów, przy wykorzystaniu fal radiowych. Ponadto PG pełni funkcję lidera polskiego konsorcjum.

Details

Project's acronym:
ENABLE-S3
Project's funding:
HORYZONT 2020
Agreement:
692455 from 2016-05-11
Realisation period:
2016-05-01 - 2019-05-31
Project manager:
dr inż. Łukasz Kulas
Realised in:
Department of Microwave and Antenna Engineering
External institutions
participating in project:
  • RAYTHEON ANSCHUETZ GMBH (Germany)
  • UNIVERSITY OF SOUTHAMPTON (Great Britain)
  • UNIVERSITA DEGLI STUDI DI MODENA E REGGIO EMILIA (Italy)
  • Dr. Steffan Datentechnik GmbH (Austria)
  • Valeo Autoklimatizace k.s. (Czech Republic)
  • GMVIS SKYSOFT SA (Portugal)
  • Modz (Finland)
  • REDEN B.V. (Netherlands)
  • TECHNISCHE UNIVERSITAET DARMSTADT (Germany)
  • THALES AUSTRIA GMBH (Austria)
  • Serva Transport Systems GmbH (Germany)
  • TECHNISCHE UNIVERSITAET GRAZ (Austria)
  • MDAL SARL (France)
  • IXION INDUSTRY AND AEROSPACE SL (Spain)
  • UNIVERSIDAD POLITECNICA DE MADRID (Spain)
  • MAGNA STEYR ENGINEERING AG & CO KG (Austria)
  • NXP SEMICONDUCTORS GERMANY GMBH (Germany)
  • DEUTSCHES ZENTRUM FUER LUFT - UND RAUMFAHRT EV (Germany)
  • PHILIPS MEDICAL SYSTEMS NEDERLAND BV (Netherlands)
  • AIT Austrian Institute of Technology GmbH (Austria)
  • ComIQ Oy (Finland)
  • TWT GMBH SCIENCE & INNOVATION (Germany)
  • INSTITUTO SUPERIOR DE ENGENHARIA DO PORTO (Portugal)
  • Model Engineering Solutions GmbH (Germany)
  • UNIVERSITY COLLEGE DUBLIN, NATIONAL UNIVERSITY OF IRELAND, DUBLIN (Ireland)
  • TECHNISCHE UNIVERSITEIT EINDHOVEN (Netherlands)
  • VIRES Simulationstechnologie GmbH (Germany)
  • IBM IRELAND LIMITED (Ireland)
  • AIRBUS DEFENCE AND SPACE GMBH (Germany)
  • Cavotec Germany GmbH (Germany)
  • DENSO AUTOMOTIVE Deutschland GmbH (Germany)
  • MAGNETI MARELLI S.P.A. (Italy)
  • STIFTUNG FZI FORSCHUNGSZENTRUM INFORMATIK AM KARLSRUHER INSTITUT FUR TECHNOLOGIE (Germany)
  • THALES ALENIA SPACE ESPANA, SA (Spain)
  • GMV AEROSPACE AND DEFENCE SA UNIPERSONAL (Spain)
  • OFFIS EV (Germany)
  • KUNGLIGA TEKNISKA HOEGSKOLAN (Sweden)
  • The Motor Insurance Repair Research Centre (Thatcham) (Great Britain)
  • EVIDENCE SRL (Italy)
  • IMINDS VZW (Belgium)
  • INSTITUTO TECNOLOGICO DE INFORMATICA (Spain)
  • RENAULT SAS (France)
  • Nabto ApS (Denmark)
  • AVL SOFTWARE AND FUNCTIONS GMBH (Germany)
  • Kompetenzzentrum - Das Virtuelle Fahrzeug, Forschungsgesellschaft mbH (Austria)
  • CESKE VYSOKE UCENI TECHNICKE V PRAZE (Czech Republic)
  • VALEO SCHALTER UND SENSOREN GMBH (Germany)
  • AVL LIST GMBH (Austria)
  • TTControl GmbH (Austria)
  • THALES SA (France)
  • MAGILLEM DESIGN SERVICES SAS (France)
  • Hella Aglaia Mobile Vision GmbH (Germany)
  • UNIVERSIDAD DE LAS PALMAS DE GRAN CANARIA (Spain)
  • SIEMENS INDUSTRY SOFTWARE NV (Belgium)
  • DANMARKS TEKNISKE UNIVERSITET (Denmark)
  • TRANSAS MARINE INTERNATIONAL AB (Sweden)
  • UNIVERSITAT LINZ (Austria)
  • TTTECH COMPUTERTECHNIK AG (Austria)
  • TRW AUTOMOTIVE GMBH (Germany)
  • FUNDACION TECNALIA RESEARCH & INNOVATION (Spain)
  • VALEO COMFORT AND DRIVING ASSISTANCE (France)
  • NXP SEMICONDUCTORS AUSTRIA GMBH (Austria)
  • SafeTRANS e.V. (Germany)
  • NAVTOR AS (Norway)
  • ROHDE & SCHWARZ GMBH & CO KOMMANDITGESELLSCHAFT (Germany)
  • TOYOTA MOTOR EUROPE (Belgium)
  • MICROELETRONICA MASER SL (Spain)
  • Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy (Finland)
  • NEDERLANDSE ORGANISATIE VOOR TOEGEPAST NATUURWETENSCHAPPELIJK ONDERZOEK TNO (Netherlands)
  • NM Robotic GmbH (Austria)
  • AVL DEUTSCHLAND GMBH (Germany)
Project's value:
68 136 162.28 EUR
Request type:
Międzynarodowy Program Badawczy
Domestic:
International project

Filters

total: 1

  • Category

  • Year

Catalog Projects

2018

  • A novel calibration method for RSS-based DoA estimation using ESPAR antennas

    In this paper, we introduce a new calibration method that can successfully be used in direction of arrival (DoA) estimation using electronically steerable parasitic array radiator (ESPAR) antennas and employing power-pattern cross-correlation (PPCC) algorithm, which relies on received signal strength (RSS) values recorded at the antenna output port. Instead of the commonly used two-step approach, during which ESPAR antenna calibration...

    Full text in external service

seen 33 times