Europejska inicjatywa umożliwiająca walidację wysoce zautomatyzowanych, bezpiecznych systemów - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Europejska inicjatywa umożliwiająca walidację wysoce zautomatyzowanych, bezpiecznych systemów

Projekt dotyczy wysoce zautomatyzowanych i autonomicznych systemów, które podlegają walidacji celem uzyskania niezawodności i bezpieczeństwa. Są to tzw. automatyczne systemy cyber-fizyczne, które są kolejnym krokiem w budowaniu konkurencyjności ekonomicznej w obszarze mobilności i rozwiązań zw. ze zdrowiem. Pełna automatyzacja pozwala zwiększyć bezpieczeństwo dzięki wykluczaniu błędów ludzkich, zwiększa wydajność poprzez redukcję czasów przestoju oraz poprawiając precyzję realizowanych zadań, czego dowodem mogą być nowoczesne rozwiązania dla transportu, czy branży medycznej. Jednak powyższe założenia będą prawdziwe jedynie wtedy, gdy metody walidacji takich systemów gwarantują wiarygodność, uwzględniają testy odzwierciedlające warunki pracy w warunkach rzeczywistych, przy jasnym wskazaniu mierzalnych kryteriów. Projekt ENABLE-S3 zakłada stworzenie innowacyjnych wirtualnych platform i środowisk testowych w celu zaoferowania rozwiązania odpowiadającego na wspomniane kryteria przy jednoczesnej redukcji czasu testowania i wprowadzania produktów na rynek. Politechnika Gdańska w tym projekcie będzie odpowiedzialna za realizację komponentów testowania i symulacji wysoce zautomatyzowanych systemów, przy wykorzystaniu fal radiowych. Ponadto PG pełni funkcję lidera polskiego konsorcjum.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
ENABLE-S3
Program finansujący:
HORYZONT 2020
Instytucja:
Komisja Europejska
Porozumienie:
692455 z dnia 2016-05-11
Okres realizacji:
2016-05-01 - 2019-05-31
Kierownik zespołu badawczego:
dr hab. inż. Łukasz Kulas
Realizowany w:
Katedra Inżynierii Mikrofalowej i Antenowej
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • RAYTHEON ANSCHUETZ GMBH (Niemcy)
  • UNIVERSITY OF SOUTHAMPTON (Wielka Brytania)
  • UNIVERSITA DEGLI STUDI DI MODENA E REGGIO EMILIA (Włochy)
  • Dr. Steffan Datentechnik GmbH (Austria)
  • Valeo Autoklimatizace k.s. (Czechy)
  • GMVIS SKYSOFT SA (Portugalia)
  • VALEO COMFORT AND DRIVING ASSISTANCE (Francja)
  • NXP SEMICONDUCTORS AUSTRIA GMBH (Austria)
  • SafeTRANS e.V. (Niemcy)
  • NAVTOR AS (Norwegia)
  • ROHDE & SCHWARZ GMBH & CO KOMMANDITGESELLSCHAFT (Niemcy)
  • Modz (Finlandia)
  • REDEN B.V. (Holandia)
  • TECHNISCHE UNIVERSITAET DARMSTADT (Niemcy)
  • THALES AUSTRIA GMBH (Austria)
  • Serva Transport Systems GmbH (Niemcy)
  • TECHNISCHE UNIVERSITAET GRAZ (Austria)
  • MDAL SARL (Francja)
  • IXION INDUSTRY AND AEROSPACE SL (Hiszpania)
  • UNIVERSIDAD POLITECNICA DE MADRID (Hiszpania)
  • MAGNA STEYR ENGINEERING AG & CO KG (Austria)
  • NXP SEMICONDUCTORS GERMANY GMBH (Niemcy)
  • DEUTSCHES ZENTRUM FUER LUFT - UND RAUMFAHRT EV (Niemcy)
  • PHILIPS MEDICAL SYSTEMS NEDERLAND BV (Holandia)
  • AIT Austrian Institute of Technology GmbH (Austria)
  • ComIQ Oy (Finlandia)
  • TWT GMBH SCIENCE & INNOVATION (Niemcy)
  • INSTITUTO SUPERIOR DE ENGENHARIA DO PORTO (Portugalia)
  • Model Engineering Solutions GmbH (Niemcy)
  • UNIVERSITY COLLEGE DUBLIN, NATIONAL UNIVERSITY OF IRELAND, DUBLIN (Irlandia)
  • TECHNISCHE UNIVERSITEIT EINDHOVEN (Holandia)
  • VIRES Simulationstechnologie GmbH (Niemcy)
  • IBM IRELAND LIMITED (Irlandia)
  • AIRBUS DEFENCE AND SPACE GMBH (Niemcy)
  • Cavotec Germany GmbH (Niemcy)
  • DENSO AUTOMOTIVE Deutschland GmbH (Niemcy)
  • MAGNETI MARELLI S.P.A. (Włochy)
  • STIFTUNG FZI FORSCHUNGSZENTRUM INFORMATIK AM KARLSRUHER INSTITUT FUR TECHNOLOGIE (Niemcy)
  • THALES ALENIA SPACE ESPANA, SA (Hiszpania)
  • GMV AEROSPACE AND DEFENCE SA UNIPERSONAL (Hiszpania)
  • OFFIS EV (Niemcy)
  • KUNGLIGA TEKNISKA HOEGSKOLAN (Szwecja)
  • The Motor Insurance Repair Research Centre (Thatcham) (Wielka Brytania)
  • EVIDENCE SRL (Włochy)
  • IMINDS VZW (Belgia)
  • INSTITUTO TECNOLOGICO DE INFORMATICA (Hiszpania)
  • RENAULT SAS (Francja)
  • Nabto ApS (Dania)
  • AVL SOFTWARE AND FUNCTIONS GMBH (Niemcy)
  • Kompetenzzentrum - Das Virtuelle Fahrzeug, Forschungsgesellschaft mbH (Austria)
  • CESKE VYSOKE UCENI TECHNICKE V PRAZE (Czechy)
  • VALEO SCHALTER UND SENSOREN GMBH (Niemcy)
  • AVL LIST GMBH (Austria)
  • TTControl GmbH (Austria)
  • THALES SA (Francja)
  • MAGILLEM DESIGN SERVICES SAS (Francja)
  • Hella Aglaia Mobile Vision GmbH (Niemcy)
  • UNIVERSIDAD DE LAS PALMAS DE GRAN CANARIA (Hiszpania)
  • SIEMENS INDUSTRY SOFTWARE NV (Belgia)
  • DANMARKS TEKNISKE UNIVERSITET (Dania)
  • TRANSAS MARINE INTERNATIONAL AB (Szwecja)
  • UNIVERSITAT LINZ (Austria)
  • TTTECH COMPUTERTECHNIK AG (Austria)
  • TRW AUTOMOTIVE GMBH (Niemcy)
  • FUNDACION TECNALIA RESEARCH & INNOVATION (Hiszpania)
  • TOYOTA MOTOR EUROPE (Belgia)
  • MICROELETRONICA MASER SL (Hiszpania)
  • Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy (Finlandia)
  • NEDERLANDSE ORGANISATIE VOOR TOEGEPAST NATUURWETENSCHAPPELIJK ONDERZOEK TNO (Holandia)
  • NM Robotic GmbH (Austria)
  • AVL DEUTSCHLAND GMBH (Niemcy)
Wartość projektu:
68 136 162.28 EUR
Typ zgłoszenia:
Międzynarodowy Program Badawczy
Pochodzenie:
Projekt zagraniczny/międzynarodowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Filtry

wszystkich: 2

  • Kategoria

  • Rok

  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Projektów

Rok 2019

Rok 2018

  • A novel calibration method for RSS-based DoA estimation using ESPAR antennas
    Publikacja

    In this paper, we introduce a new calibration method that can successfully be used in direction of arrival (DoA) estimation using electronically steerable parasitic array radiator (ESPAR) antennas and employing power-pattern cross-correlation (PPCC) algorithm, which relies on received signal strength (RSS) values recorded at the antenna output port. Instead of the commonly used two-step approach, during which ESPAR antenna calibration...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

wyświetlono 731 razy