Abstract
Praca przedstawia system komputerowy do projektowania okrętowych układów śrub przeciwbieżnych oparty na modelu linii nośnej i powierzchni nośnej. System uwzględnia niestacjonarne oddziaływania hydrodynamiczne pomiędzy przednią a tylną śrubą układu, a także oddziaływania z kadłubem statku. System umożliwia optymalizację projektu z punktu widzenia minimalizacji kawitacji, niestacjonarnych sił na wale napędowym oraz generowanych pulsacji ciśnienia na kadłubie statku.
Citations
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
4
Scopus
Authors (4)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 43 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.2478/v10012-010-0001-8
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Published in:
-
Polish Maritime Research
no. 17,
pages 14 - 24,
ISSN: 1233-2585 - Language:
- English
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Koronowicz T., Krzemianowski Z., Tuszkowska T., Szantyr J.: A complete design of contra-rotating propellers using the new computer system// Polish Maritime Research. -Vol. 17, iss. nr 1(63) (2010), s.14-24
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.2478/v10012-010-0001-8
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 106 times
Recommended for you
A Complete Design of Ship Propellers Using the New Computer System
- T. Koronowicz,
- Z. Krzemianowski,
- T. Tuszkowska
- + 1 authors
2009
A Complete Design of Ducted Propellers Using the New Computer System
- T. Koronowicz,
- Z. Krzemianowski,
- T. Tuszkowska
- + 1 authors
2009