APLIKACJA MARKOWSKIEGO MODELU NIEZAWODNOŚCIOW EGO UKŁADU TŁOKOWO – KORBOWEGO SILNIKA SPALINOWEGO Z ZAPŁONEM SAMOCZYNNYM
Abstract
Prognozowanie niezawodności okrętowych silników spalinowych jest szczególnie istotnym problemem. Pozwala bowiem na przewidywanie stanów niezawodnościowych w przyszłości na podstawie informacji o tych stanach w przeszłości. Trafne prognozowanie niezawodności, to złożony proces przetwarzania empirycznych wyników badań uzyskanych w praktyce eksploatacyjnej, uzupełniony rozważaniami analitycznymi. Proces zmian stanu technicznego każdego silnika jest stochastyczny, ciągły w stanach i w czasie. Zachodzi zatem potrzeba podziału tego nieskończonego zbioru stanów silnika na skończoną liczbę podzbiorów (klas), możliwych do wyraźnej ale i permanentnej identyfikacji za pomocą funkcjonującego systemu diagnozującego. W referacie przedstawiono propozycję modelu matematycznego, który z jednej strony umożliwia uwzględnienie losowości zjawisk wymuszających uszkodzenia, z drugiej zaś prezentuje dosyć istotną elastyczność aplikacyjną
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- VII Międzynarodowa Konferencja Naukowo - Techniczna strony 1 - 18
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Rudnicki J.: APLIKACJA MARKOWSKIEGO MODELU NIEZAWODNOŚCIOW EGO UKŁADU TŁOKOWO – KORBOWEGO SILNIKA SPALINOWEGO Z ZAPŁONEM SAMOCZYNNYM // VII Międzynarodowa Konferencja Naukowo - Techniczna/ ed. prof. dr hab. inż. Jerzy Girtler Gdańsk: Politechnika Gdańska Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa, 2014, s.1-18
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 66 times