Badania cech reologicznych mieszanek mineralno-asfaltowych podczas pełzania przy zginaniu w niskich temperaturach.
Abstract
Referat przedstawia metodykę oraz wyniki badań cech reologicznych mieszanek mineralno-asfaltowych w zakresie temperatur od -10 st C do +20 st C. W badaniach wykorzystano metodę zginania belek obciążonych stałą siłą skupioną przyłożoną w środku rozpiętości belki. Zastosowano dwa typy mieszanek mineralno-asfaltowych: beton asfaltowy z asfaltem zwykłym i mastyks grysowy SMA z asfaltem modyfikowanym. Do wyznaczenia cech reologicznych przyjęto model teoretyczny Burgersa. Uzyskano dużą zgodność wyników doświadczeń z opisem teoretycznym modelu. Wyniki badań pokazują wyraźny wpływ temperatury na cechy reologiczne mieszanek mineralno-asfaltowych.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- IX Międzynarodowa Konferencja Trwałe i Bezpieczne Nawierzchnie Drogowe. strony 165 - 172
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2003
- Bibliographic description:
- Pszczoła M., Judycki J.: Badania cech reologicznych mieszanek mineralno-asfaltowych podczas pełzania przy zginaniu w niskich temperaturach. // IX Międzynarodowa Konferencja Trwałe i Bezpieczne Nawierzchnie Drogowe./ Warszawa: Inst. Bad. Dróg i Mostów, 2003, s.165-172
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 120 times