Badanie zależności pomiędzy deformacją powypadkową a prędkością kolizyjną samochodów osobowych w chwili początkowej zderzenia - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Badanie zależności pomiędzy deformacją powypadkową a prędkością kolizyjną samochodów osobowych w chwili początkowej zderzenia

Abstract

W artykule przedstawiono omówienie możliwości wykorzystania zmierzonego profilu odkształcenia samochodu powypadkowego przy użyciu specjalnie do tego celu zaprojektowanego i wykonanego przyrządu pomiarowego. Przyrząd ten zastosowany w metodzie graficznej wyznaczania wartości pracy deformacji, powoduje zwiększenie wykorzystania metod energetycznych jako niezwykle istotnych w praktyce opiniowania szczególnie trudnych i złożonych zdarzeń drogowych. Badanie przeprowadzono na uszkodzonym w wyniku zdarzenia drogowego samochodzie osobowym Mercedes – Benz klasa C W202.

Authors (4)

Cite as

Full text

download paper
downloaded 13 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe pages 214 - 217,
ISSN: 1509-5878
Language:
Polish
Publication year:
2014
Bibliographic description:
Owczarz M., Witkiewicz M., Taryma S., Jerszow Ł.: Badanie zależności pomiędzy deformacją powypadkową a prędkością kolizyjną samochodów osobowych w chwili początkowej zderzenia// Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe. -., nr. 6 (2014), s.214-217
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 116 times

Recommended for you

Meta Tags