Badanie zależności pomiędzy deformacją powypadkową a prędkością kolizyjną samochodów osobowych w chwili początkowej zderzenia
Abstract
W artykule przedstawiono omówienie możliwości wykorzystania zmierzonego profilu odkształcenia samochodu powypadkowego przy użyciu specjalnie do tego celu zaprojektowanego i wykonanego przyrządu pomiarowego. Przyrząd ten zastosowany w metodzie graficznej wyznaczania wartości pracy deformacji, powoduje zwiększenie wykorzystania metod energetycznych jako niezwykle istotnych w praktyce opiniowania szczególnie trudnych i złożonych zdarzeń drogowych. Badanie przeprowadzono na uszkodzonym w wyniku zdarzenia drogowego samochodzie osobowym Mercedes – Benz klasa C W202.
Authors (4)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 13 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe
pages 214 - 217,
ISSN: 1509-5878 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Owczarz M., Witkiewicz M., Taryma S., Jerszow Ł.: Badanie zależności pomiędzy deformacją powypadkową a prędkością kolizyjną samochodów osobowych w chwili początkowej zderzenia// Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe. -., nr. 6 (2014), s.214-217
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 116 times