Czy raporty pomagają zrozumieć przedsiębiorczość? - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Czy raporty pomagają zrozumieć przedsiębiorczość?

Abstract

Skupienie na przedsiębiorcach wynika z bezpośredniej potrzeby pobudzania działań przedsiębiorczych na poziomie pojedynczej firmy, jak i na poziomie całego społeczeństwa. Rozdział bazuje na informacjach dotyczących przedsiębiorstw w Polsce, zawartych w raportach PARP, GUS i Ministerstwa Gospodarki. Poddaje pod refleksję kwestię potencjału rozwojowego przedsiębiorstw wyrażanego takimi miarami wzrostu jak: dynamika przychodów, wyniku finansowego, nakładów inwestycyjnych czy zatrudnienia. Analiza tych miar w kontekście badań nad przedsiębiorczością pokazuje ich nieadekwatność w stosunku do rzeczywistych problemów wzrostu czy zakresu działań przedsiębiorczych w podmiotach gospodarczych (na poziomie mikroekonomicznym). Uzasadnionym zatem wydawałoby się wyraźne rozdzielenie kierunku badań dotyczących przedsiębiorstw (np. sektora MSP) od badań samej przedsiębiorczości, by akcentować nie fakt, że przedsiębiorstwo jest (istnieje), ale jakie jest. W obrazie skali oraz dynamiki nakładów inwestycyjnych ponoszonych przez przedsiębiorstwa, konieczne jest akcentowanie wątków innowacyjnych. Podobnie jak konieczne jest odnoszenie się do rzeczywistych celów prowadzonej działalności gospodarczej, by wskazać czynniki motywujące do wzrostu i poprawy pozycji konkurencyjnej.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
Przedsiębiorczość w ośmiu odsłonach strony 19 - 32
Language:
Polish
Publication year:
2013
Bibliographic description:
Mikulska A.: Czy raporty pomagają zrozumieć przedsiębiorczość?// Przedsiębiorczość w ośmiu odsłonach/ ed. red. nauk. Julita Wasilczuk Gdańsk: Politechnika Gdańska, 2013, s.19-32
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 56 times

Recommended for you

Meta Tags