Abstract
Przemysł turystyczny staje się ważnym źródłem dochodów mieszkańców wsi. Nowe sposoby organizowania i uprawiania turystyki wiejskiej prowadzą do zmian krajobrazu kulturowego wsi. Zwiększenie liczby turystów łączy się z racjonalizacją i instytucjonalizacją sposobów użytkowania przestrzeni. Rezultatem prywatnej kontroli nad krajobrazem jest zanikanie przestrzeni publicznych i ich komercjalizacja. Turystyczne przygotowanie krajobrazu wiejskiego często sprowadza się do teatralizacji, która niszczy autentyczność doświadczenia turysty. Szansą dla turystyki wiejskiej i krajobrazu wsi jest powierzenie mieszkańcom roli zarządzających dostępem do krajobrazu i przewodników po nim.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Nauka Przyroda Technologie
no. T. 2,
pages 1 - 8,
ISSN: 1897-7820 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2008
- Bibliographic description:
- Górka A.: Doświadczenie turysty : krajobraz wiejski w warunkach zmiany// Nauka Przyroda Technologie. -Vol. T. 2., nr. nr 4 (2008), s.1-8
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 115 times