Koncepcja i projekt żurawia pokładowego z kompensacją ruchu statku na fali - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Koncepcja i projekt żurawia pokładowego z kompensacją ruchu statku na fali

Abstract

W artykule przedstawiono rozwiązanie konstrukcyjne oraz schemat napędu i sterowania hydraulicznego żurawia pokładowego przeznaczonego do przeładunku towarów jednostkowych, w tym niebezpiecznych, w warunkach morskich. Wymienione uwarunkowania i dodatkowe wymagania dotyczące warunków pracy oraz parametrów geometrycznych w tym bardzo ograniczonej wysokości żurawia miały decydujący wpływ na jego konstrukcję i kinematykę, a także na zastosowany układ napędu i sterowania. Bardzo istotną funkcją tego układu jest znaczne stabilizowanie ruchów ładunku i tym samym ograniczenie działających na niego dynamicznych obciążeń podczas operacji przeładunku na wzburzonym morzu.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Hydraulika i Pneumatyka pages 20 - 24,
ISSN: 1505-3954
Language:
Polish
Publication year:
2013
Bibliographic description:
Dymarski C.: Koncepcja i projekt żurawia pokładowego z kompensacją ruchu statku na fali// Hydraulika i Pneumatyka. -., nr. 6 (2013), s.20-24
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 233 times

Recommended for you

Meta Tags