Abstract
W artykule przedstawiono rozwiązanie konstrukcyjne oraz schemat napędu i sterowania hydraulicznego żurawia pokładowego przeznaczonego do przeładunku towarów jednostkowych, w tym niebezpiecznych, w warunkach morskich. Wymienione uwarunkowania i dodatkowe wymagania dotyczące warunków pracy oraz parametrów geometrycznych w tym bardzo ograniczonej wysokości żurawia miały decydujący wpływ na jego konstrukcję i kinematykę, a także na zastosowany układ napędu i sterowania. Bardzo istotną funkcją tego układu jest znaczne stabilizowanie ruchów ładunku i tym samym ograniczenie działających na niego dynamicznych obciążeń podczas operacji przeładunku na wzburzonym morzu.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Hydraulika i Pneumatyka
pages 20 - 24,
ISSN: 1505-3954 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Dymarski C.: Koncepcja i projekt żurawia pokładowego z kompensacją ruchu statku na fali// Hydraulika i Pneumatyka. -., nr. 6 (2013), s.20-24
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 233 times