Koncepcja i projekt żurawia pokładowego z kompensacją ruchu statku na fali - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Koncepcja i projekt żurawia pokładowego z kompensacją ruchu statku na fali

Abstrakt

W artykule przedstawiono rozwiązanie konstrukcyjne oraz schemat napędu i sterowania hydraulicznego żurawia pokładowego przeznaczonego do przeładunku towarów jednostkowych, w tym niebezpiecznych, w warunkach morskich. Wymienione uwarunkowania i dodatkowe wymagania dotyczące warunków pracy oraz parametrów geometrycznych w tym bardzo ograniczonej wysokości żurawia miały decydujący wpływ na jego konstrukcję i kinematykę, a także na zastosowany układ napędu i sterowania. Bardzo istotną funkcją tego układu jest znaczne stabilizowanie ruchów ładunku i tym samym ograniczenie działających na niego dynamicznych obciążeń podczas operacji przeładunku na wzburzonym morzu.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Hydraulika i Pneumatyka strony 20 - 24,
ISSN: 1505-3954
Język:
polski
Rok wydania:
2013
Opis bibliograficzny:
Dymarski C.: Koncepcja i projekt żurawia pokładowego z kompensacją ruchu statku na fali// Hydraulika i Pneumatyka. -., nr. 6 (2013), s.20-24
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 237 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi