Abstrakt
W artykule przedstawiono rozwiązanie konstrukcyjne oraz schemat napędu i sterowania hydraulicznego żurawia pokładowego przeznaczonego do przeładunku towarów jednostkowych, w tym niebezpiecznych, w warunkach morskich. Wymienione uwarunkowania i dodatkowe wymagania dotyczące warunków pracy oraz parametrów geometrycznych w tym bardzo ograniczonej wysokości żurawia miały decydujący wpływ na jego konstrukcję i kinematykę, a także na zastosowany układ napędu i sterowania. Bardzo istotną funkcją tego układu jest znaczne stabilizowanie ruchów ładunku i tym samym ograniczenie działających na niego dynamicznych obciążeń podczas operacji przeładunku na wzburzonym morzu.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Hydraulika i Pneumatyka
strony 20 - 24,
ISSN: 1505-3954 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Dymarski C.: Koncepcja i projekt żurawia pokładowego z kompensacją ruchu statku na fali// Hydraulika i Pneumatyka. -., nr. 6 (2013), s.20-24
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 237 razy