Abstract
Przedstawiono sposób modelowania i opracowany model matematyczny przełączalnego silnika reluktancyjnego w układzie napędowym wyprowadzony z metody energetycznej Lagrange'a. Dokonano odpowiedniego podziału przełączalnego silnika reluktancyjnego na elementy skupione, sformułowano funkcje stanu elementów zachowawczych i rozpraszających. Wyznaczono funkcję Lagrange'a i funkcję dyssypacji Rayleigha we współrzędnych uogólnionych oraz wyprowadzono układ równań różniczkowych modelu. Współczynniki równań będące indukcyjnościami własnymi i wzajemnymi, a zależne od położeń wirnika i od prądów fazowych, wyznaczono na podstawie wyników obliczeń silnika metodą elementów skończonych w programie Flux 2D. Zamieszczono wybrane wyniki modelowania układu napędowego z przełączalnym silnikiem reluktancyjnym MRV160.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2005
- Bibliographic description:
- Mosoń I., Wilk A.: Model matematyczny przełączalnego silnika reluktancyjnego w układzie napędowym// / : , 2005,
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 85 times