Model matematyczny przełączalnego silnika reluktancyjnego w układzie napędowym - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Model matematyczny przełączalnego silnika reluktancyjnego w układzie napędowym

Abstract

Przedstawiono sposób modelowania i opracowany model matematyczny przełączalnego silnika reluktancyjnego w układzie napędowym wyprowadzony z metody energetycznej Lagrange'a. Dokonano odpowiedniego podziału przełączalnego silnika reluktancyjnego na elementy skupione, sformułowano funkcje stanu elementów zachowawczych i rozpraszających. Wyznaczono funkcję Lagrange'a i funkcję dyssypacji Rayleigha we współrzędnych uogólnionych oraz wyprowadzono układ równań różniczkowych modelu. Współczynniki równań będące indukcyjnościami własnymi i wzajemnymi, a zależne od położeń wirnika i od prądów fazowych, wyznaczono na podstawie wyników obliczeń silnika metodą elementów skończonych w programie Flux 2D. Zamieszczono wybrane wyniki modelowania układu napędowego z przełączalnym silnikiem reluktancyjnym MRV160.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Conference activity
Type:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Language:
Polish
Publication year:
2005
Bibliographic description:
Mosoń I., Wilk A.: Model matematyczny przełączalnego silnika reluktancyjnego w układzie napędowym// / : , 2005,
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 55 times

Recommended for you

Meta Tags