Optymalizacja rozkładu jazdy na kolei z uwzględnieniem efektywności hamowania odzyskowego. - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Optymalizacja rozkładu jazdy na kolei z uwzględnieniem efektywności hamowania odzyskowego.

Abstract

Na wstępie artykułu przybliżono czytelnikowi, czym jest rozkład jazdy na sieci kolejowej, na czym polega jego optymalizacja oraz odwołano się do literatury opisującej proces jego konstrukcji. W dalszej części przedstawiono kryteria optymalizacji rozkładu jazdy i zaproponowano podejście od strony efektywności wykorzystania energii pochodzącej z hamowania rekuperacyjnego, realizowanego metodą odzysku bezpośrednio do sieci trakcyjnej. Przedstawiono również inne metody wykorzystania energii z rekuperacji przy zastosowaniu zasobników pokładowych lub umieszczonych w podstacji trakcyjnej. Następnie zaprezentowano ideę optymalizacji pod kątem efektywności hamowania rekuperacyjnego i określono czynniki ją determinujące. Na koniec przedstawiono możliwości poprawy omawianej efektywności. Zasugerowano również globalne spojrzenie na aspekt optymalizacji rozkładu jazdy jako dokumentu determinującego bezpieczne, efektywne i co ważne ekonomiczne funkcjonowania ruchu na kolei.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 24 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Logistyka pages 6383 - 6392,
ISSN: 1231-5478
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Urbaniak M.: Optymalizacja rozkładu jazdy na kolei z uwzględnieniem efektywności hamowania odzyskowego.// Logistyka. -., nr. 4 (2015), s.6383-6392
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 126 times

Recommended for you

Meta Tags