Abstract
Przedstawiamy model teoretyczny oraz praktyczne rezultaty wdrożenia pakietu wspomagania tworzenia i optymalizacji harmonogramów zajęć na wydziale ETI Politechniki Gdańskiej. Pakiet ten zawiera implementację algorytmów wyczerpującego przeszukiwania przestrzeni kombinatorycznej oraz przeszukiwania tabu (ang. Tabu Search). W modelu obliczeniowym uwzględniono szereg czynników oceny jakości jak np. przerwy w zajęciach, równomierne rozłożenie zajęć, przemieszczanie uczestników pomiędzy salami itp. Oprócz modelu teoretycznego, prezentujemy wyniki eksperymentów obliczeniowych oraz podstawowe informacje o architekturze systemu.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2004
- Bibliographic description:
- Pepol S., Piwakowski K.: Pakiet wspomagania tworzenia i optymalizacji harmonogramów zajęć akademickich.// . -., (2004), s.0-0
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 79 times