Partnerstwo publiczno-prywatne jako źródło finansowania wielkoformatowych imprez sportowych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Partnerstwo publiczno-prywatne jako źródło finansowania wielkoformatowych imprez sportowych

Abstract

Celem niniejszego opracowania jest analiza możliwości wykorzystania w naszym kraju partnerstwa publiczno - prywatnego (PPP) jako źródła finansowania wspierającego organizację wielkoformatowej imprezy sportowej, do jakiej zalicza się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej (EURO). Autor w szczególności poddaje analizie stan krajowego rynku PPP na tle rynku ogólnoświatowego oraz zmiany legislacyjne, które dokonały się w ostatnim czasie w Polsce, w dużej mierze wywołane potrzebami infrastrukturalnymi związanymi z EURO 2012. W tym celu wykorzystano materiały zamieszczone w krajowej i zagranicznej literaturze przedmiotu oraz dane publikowane przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Całość wzbogacona została przeglądem krajowych aktów prawnych regulujących działanie formuły partnerstwa w Polsce. Analiza stanu obecnego partnerstwa publiczno - prywatnego w naszym kraju wskazuje na występujące problemy w zakresie wykorzystania tej formuły. Na tle innych krajów europejskich, przede wszystkim Wielkiej Brytanii zastosowanie PPP jest znikome. Nadzieją na zmianę tej tendencji jest organizacja EURO 2012, która jak dotąd przyczyniła się do szeregu modyfikacji mających na celu zwiększenie powszechności zastosowania partnerstwa w Polsce.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Zeszyty Naukowe. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu pages 606 - 616,
ISSN: 1689-7374
Language:
Polish
Publication year:
2010
Bibliographic description:
Zawadzki K.: Partnerstwo publiczno-prywatne jako źródło finansowania wielkoformatowych imprez sportowych// Zeszyty Naukowe. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. -., nr. Nr 141 (2010), s.606-616
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 140 times

Recommended for you

Meta Tags