Perspektywa wykorzystania napędu alternatywnego w lubelskiej komunikacji trolejbusowej (1) - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Perspektywa wykorzystania napędu alternatywnego w lubelskiej komunikacji trolejbusowej (1)

Abstract

Trolejbus stanowi pośrednie rozwiązanie między autobusem a tramwajem. System klasycznej komunikacji trolejbusowej nie wymaga tak znaczących nakładów inwestycyjnych jak w przypadku tramwaju, lecz nie jest porównywalnie elastyczny ruchowo. Komunikacja trolejbusowa uzależniona od zasilania trakcyjnego stała się uciążliwa w eksploatacji. Poszukiwano więc rozwiązań umożliwiających „uelastycznienie” trolejbusów. W wyniku rozwoju technologii pojawiły się alternatywne sposoby zasilania układu napędowego trolejbusów przez zabudowanie agregatów spalinowych spełniających rolę prądnicy, akumulatorów o dużej pojemności energetycznej lub zasobników superkondensatorowych.

Authors (2)

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Technika Transportu Szynowego pages 68 - 70,
ISSN: 1232-3829
Language:
Polish
Publication year:
2013
Bibliographic description:
Bartłomiejczyk M., Połom M.: Perspektywa wykorzystania napędu alternatywnego w lubelskiej komunikacji trolejbusowej (1)// TTS Technika Transportu Szynowego. -., nr. 7 (2013), s.68-70
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 109 times

Recommended for you

Meta Tags