Abstract
Trolejbus stanowi pośrednie rozwiązanie między autobusem a tramwajem. System klasycznej komunikacji trolejbusowej nie wymaga tak znaczących nakładów inwestycyjnych jak w przypadku tramwaju, lecz nie jest porównywalnie elastyczny ruchowo. Komunikacja trolejbusowa uzależniona od zasilania trakcyjnego stała się uciążliwa w eksploatacji. Poszukiwano więc rozwiązań umożliwiających „uelastycznienie” trolejbusów. W wyniku rozwoju technologii pojawiły się alternatywne sposoby zasilania układu napędowego trolejbusów przez zabudowanie agregatów spalinowych spełniających rolę prądnicy, akumulatorów o dużej pojemności energetycznej lub zasobników superkondensatorowych.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Technika Transportu Szynowego
pages 26 - 32,
ISSN: 1232-3829 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Bartłomiejczyk M., Połom M.: Perspektywa wykorzystania napędu alternatywnego w lubelskiej komunikacji trolejbusowej (2)// TTS Technika Transportu Szynowego. -., nr. 10 (2013), s.26-32
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 143 times
Recommended for you
Produkcja i sprzedaż trolejbusów Solaris Trollino w latach 2011-2014
- M. Połom,
- B. Turżański,
- M. Bartłomiejczyk