Abstract
W pracy podjęto próbę nowego podejścia do kwestii poszerzania międzytorza, stawiając tezę, że należy je uformować przy zastosowaniu dwóch połączonych krzywych o odpowiednim rozkładzie krzywizny na długości. Założono, że na długości poszerzenia występują w strefach skrajnych obydwu krzywych odcinki zmiennej krzywizny, a w strefie środkowej krzywizna jest stała. Do rozwiązania problemu wykorzystano analityczną metodę projektowania, z identyfikacją rozkładu krzywizny za pomocą równań różniczkowych oraz matematycznym zapisem rzędnych w poszczególnych strefach krzywej poszerzenia. Rozpatrzono dwa przypadki rozkładu zmiennej krzywizny: liniowy i nieliniowy (wielomianowy). Uzyskanie określonej rzędnej końcowej poszerzenia torów wymaga sekwencyjnego korygowania przyjętych parametrów geometrycznych.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.21008/j.1897-4007.2017.25.14
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej
pages 181 - 196,
ISSN: 1897-4007 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Koc W.: Poszerzanie międzytorza w analitycznej metodzie projektowania// Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej. -., iss. 25 (2017), s.181-196
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.21008/j.1897-4007.2017.25.14
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 97 times