Abstract
Publikacja przedstawia wnioski z wieloletnich badań odporności na deformację betonu asfaltowego. Jako wniosek z tych badań wynika, że obecnie stosowane metody badania pełzania statycznego i pełzania dynamicznego są niewystarczające do oceny betonu asfaltowego. Wprowadzenie modyfikacji metod badawczych w postaci skrępowania bocznego zdecydowanie poprawiło efektywność stosowanych metod do oceny betonu asfaltowego. Dodatkowo stwierdzono, że w badaniu pełzania statycznego i dynamicznego lepszą miarą podatności na koleinowanie jest prędkość pełzania, zamiast maksymalnego odkształcenia. W ocenie odporności na deformacje betonu asfaltowego należy wykorzystywać nie jedna a dwie lub trzy metody, na przykład pełzanie dynamiczne ze skrępowaniem bocznym oraz odporność na koleinowanie w koleinomierzu.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2004
- Bibliographic description:
- Dołżycki B., Judycki J.: Przydatność wybranych metod badawczych do oceny odporności betonu asfaltowego na deformacje trwałe.// / : , 2004,
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 88 times