Abstract
W artykule przedstawiono wyniki obliczeń pola hydrodynamicznego ciśnienia wokół statku jako funkcję przestrzenną, obliczoną metodą brzegowego rozkładu osobliwości. Obliczone pole ciśnienia hydrodynamicznego jest porównywane z pomierzonym polem ciśnienia wokół okrętu na akwenie specjalnym, opis kształtu kadłuba jest przybliżony. Przedstawione wyniki obliczeń uzyskano stosując pojedynczą warstwę o ciągłym rozkładzie źródłowości. Skonstruowany przy zastosowaniu tej metody, program o nazwie Shipp, zostanie rozbudowany poprzez zastosowanie metody modelwania za pomocą warstwy podwójnej, czyli ciągłego rozkładu dipoli. Z obliczeń uzyskanych dla opisanego okrętu poruszjącego się ze stałą prędkością otrzymano wielomian zależności maksymalnego podciśnienia wokół okrętu w zależności od głębokości. Uzyskanio dobrą zgodność obliczonych i zmierzonych ciśnień hydrodynamicznych. Błąd jest mniejszy niż 1-2 procent dla podciśnienia. Dla nadciśnienia jest rzędu kilku procent.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
HYDROACOUSTICS
no. 15,
pages 13 - 20,
ISSN: 1642-1817 - Language:
- English
- Publication year:
- 2012
- Bibliographic description:
- Bielański J.: Signature of Hydrodynamic Pressure Field// HYDROACOUSTICS. -Vol. 15., (2012), s.13-20
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 106 times