Abstract
Dokładne przewidywanie parametrów statecznościowych na wstępnym etapie projektowania jest b. ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa statku. Parametry te w znaczącym stopniu związane są i zależą od maksymalnych amplitud kołysań bocznych statku - ich zadaniem jest ograniczanie tych amplitud. W pracy badany jest wpływ nieliniowych członów tłumienia i sztywności na amplitudy ruchu statku na bocznej fali regularnej. Wyniki tych badań pozwalają określić wpływ poszczególnych elementów modelu matematycznego na wielkość amplitudy kołysań bocznych statku.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- Proceedings. HYDRONAV´2003 15th International Conference on Hydrodynamics in Ship Design, Safety and Operation. Gdańsk, Poland. October, 22-23, 2003 strony 73 - 84
- Language:
- English
- Publication year:
- 2003
- Bibliographic description:
- Bielański J.: Some aspects of ship safely// Proceedings. HYDRONAV´2003 15th International Conference on Hydrodynamics in Ship Design, Safety and Operation. Gdańsk, Poland. October, 22-23, 2003/ Gdańsk: CTO, 2003, s.73-84
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 104 times
Recommended for you
Investigation of motion of the lifeboat lowered from ship's deck
- C. Dymarski,
- M. Kraskowski,
- M. Sperski
2006