Abstrakt
Dokładne przewidywanie parametrów statecznościowych na wstępnym etapie projektowania jest b. ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa statku. Parametry te w znaczącym stopniu związane są i zależą od maksymalnych amplitud kołysań bocznych statku - ich zadaniem jest ograniczanie tych amplitud. W pracy badany jest wpływ nieliniowych członów tłumienia i sztywności na amplitudy ruchu statku na bocznej fali regularnej. Wyniki tych badań pozwalają określić wpływ poszczególnych elementów modelu matematycznego na wielkość amplitudy kołysań bocznych statku.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Proceedings. HYDRONAV´2003 15th International Conference on Hydrodynamics in Ship Design, Safety and Operation. Gdańsk, Poland. October, 22-23, 2003 strony 73 - 84
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Bielański J.: Some aspects of ship safely// Proceedings. HYDRONAV´2003 15th International Conference on Hydrodynamics in Ship Design, Safety and Operation. Gdańsk, Poland. October, 22-23, 2003/ Gdańsk: CTO, 2003, s.73-84
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 98 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Investigation of motion of the lifeboat lowered from ship's deck
- C. Dymarski,
- M. Kraskowski,
- M. Sperski
2006